/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Giantcokører - se venligst
Fra : refi
Vist : 684 gange
190 point
Dato : 14-08-08 10:21

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 190 point
Dato : 14-08-08 16:35

Hvad er slangens diameter ?
Og det er ikke den tykke slange nr 9

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-08-08 16:35
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 17:02

Slangens diameter 10-15mm....

Og nej - den sidder i den MODSATTE side af luftfilteret( kassen) - altså i HØJRE side (og meget højere oppe) ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 17:04

Sidder i SAMME ventil/boks som den slange der går i topdækslet og har samme størrelse - blot kortere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 17:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 17:51

Det sidste er der hvor DEN KOMMER FRA (den øverste)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 13:42

Så kører den...

Lige lidt opfølgning inden der "lukkes".....

BEGGE ventiler var lukkede (mekanikerfejl fra sidste service da kontramøtrik åbenbart ikke var spændt) (han havde MEGET røde ører)

CDI udskiftet til nyere model...

Det var egentlig ALT

Grunden til man skiftede CDIen var at efter de havde fået den startet "faldt" den stadig ud af og til - det løste CDIen.... (nyere model)

Endelig lød regningen på 0kr. da man forærede mig CDIen for "ventilbøvlet" sammen med en undskyldning....

Og så lige - ontalte slange der ender i ingenting er "normalt" bundet op med en strip der åbenbart er knækket og skal ende i - INGENTING -- men den har/havde INTET med problemet at gøre...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 13:59

Tak for svaret pallebhansen.

Så er der "suppleret" op

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-08-08 14:24

God service fra mekaniker, men han var jo heller ikke uden fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 14:52

Næh...

De er sgu ikke bedre end andre - fejl kan forekomme...

Det svære er at få dem til at indrømme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 14:53

PS...

Den går nu pludselig ca. 5 km hurtigere i topfart

Kan CDIen virkelig gøre det ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-08-08 22:31

Ja, hvis den gl, var lidt begrænset.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-08 19:53

Den var/er vel ikke mere begrænset end den skal være....

Den gamle blev blot skiftet til en "nyere" model....

Scooteren er 200% lovlig - håber jeg da

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-09-08 20:23

Nogle CDIèr til 30 knallert er begrænset for at holde knallerten på den hastighed, desuden er der andre begrænsninger som skiven i variatoren.
Derfor kan en "45 CDI" tit forøge hastigheden.
Til de fleste knallerter er der ikke forskel på CDIèn, men det kan der jo være til din.
Men er der forskel (Som noget jo tyder på) er jeg overbevist om at ingen vil mistænke CDIèn, og man vil se stort på den lille overskridelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 14:58

Det er jo en 45 CDI og en "registreret" scooter (hvide plader) ....

Før alt dette skete gik den ca. 48 efter spedo (med den fejlvisning det nu giver)

Nu går den 53-54 Stadig efter spedo..... (og lige vej)

Den REELLE hastighed har jeg dog ikke målt....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-08 15:45

Ja, det kan jeg så ikke give en forklaring på, for 45 CDIèr er normalt aldrig begrænsede.
Forklaringen kunne ligge i ventiljusteringen som jo også er sket.
Har ladet mig fortælle at fabrikken har udsendt en meddelse om et andet ventilspillerum end oprindeligt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 18:05

Ok....

Tak for din videre deltagelse....

Det skulle være en nyere-opdateret CDI - måske det er det der gør det.....

Den med ventilspillerum har jeg hørt om - så man håbe mekanikeren også havde