/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
InternetExplorer
Fra : Mussekat
Vist : 435 gange
65 point
Dato : 13-08-08 21:40

Hej, jeg har brug for råd.

På kontoret har vi en 22" skærm der skal vise Kalender og Vikarskema i hver deres internet explorer vindue. Lige nu skal vi hver gang åbne 2 seperate vinduer og indstille og flytte dem så de lige nøjagtig fylder 1/2 af skærmen hver.

Det skal være sådan, at når jeg klikker, evt. på 2 genvej, så popper 2 seperate vinduer op ved siden af hinanden, så de fylder 1/2 af skærmen hver. Ikke noget med at flytte rundt eller indstille hvergang.

Mvh. og på forhånd tak

Frank

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-08 02:46

Kalender og vikar skema, er det på internettet ? eller mener du Explorer som er det program som Windows bruger til at vise indhold på computeren, jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke du kan få Explorer til at åbne to vinduer ved siden af hinanden, men du kan med lidt tålmodighed få vist vinduerne i samme bredde hver gang, bare ved at åbne en mappe, trække siden så den passer til en halv skærm, lukke og åbne igen, tilpasse en gang mere og så videre, og så videre, til sidst fatter Windows at det er den bredde du vil have og bagefter passer siden hver gang (det gælder også Internet Explorer) men jeg tror ikke du kan få to vinduer i hver sin side, men måske kommer der en nørd forbi dit spørgsmål som kan forklare mere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-08-08 11:23

Jeg vil anbefalde I anskaffer jeg et grafikkort der kan trække to skærme og så den måde får kalender og skema på hver sig skærm fra samme computer.

Kommentar
Fra : Mussekat

Dato : 14-08-08 15:41

Ja, Kalender og vikar skema, er på internettet.
Vi vil gerne være i stand til at udnytte skærmens størrelse til at se dem begge, i hver deres vindue, uden at skulle stille ind, hver gang vi tænder maskinen.
Hvad med firefox, kan den?

Mvh. Frank

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 12:49

Du kan eventuel bruge begge browsere, en i hver side af skærmen, igen åbne og lukke så mange at Windows finder ud af at Firefox skal holde sig i venstre side og Internet Explorer i højre side, du kan få samme program til fast at åbne skiftevis i højre og venstre side af skærmen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 13:00

Om igen, du kan IKKE få samme program til at åbne hveranden gang i venstre og højre side af skærmen