/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Velkommen Jørgen Poulsen
Fra : 3773
Vist : 991 gange
200 point
Dato : 13-08-08 15:53

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-08 15:56

Så er det også go' nat med det parti

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 16:04

Sjovt de ikke er klogere LOOL. Hvad skal vi gi ham....3 mdr. så er han ude i kulden???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-08 16:10

mon ikke det lykkedes for ham at få hende præstedatteren til at tude!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-08 16:13

Kan man også få aftrædelsespenge i et politisk parti - nåe ja, for ellers var han vel ikke hoppet der ind.

Tja - det er utroligt så hurtigt politikere kan skifte farve og og grundholdning..............

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-08-08 16:14

helt perfekt med mig. Hvis han kan være med til at køre dem i sænk også er det da helt i orden - personligt vil jeg ikke savne dem.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-08-08 16:26

Han kan gå i kirke med andre radikale:

de går i MÅSKE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 16:29

Meget kan man sige om JP, men han er virkelig gennemført usympatisk, uden at virke prangende

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-08 16:58
Kommentar
Fra : Højris

Dato : 13-08-08 17:53

Der er kun en grund til at JP fortsætter, og det er en indkomst der er større end bistanden og understøttelsen. Han er indbegrebet af en levebrødspolittiker.
Der var vist en lille hovsa i forbindelse med et fratrædelses honorar, hvor han helt glemte hvem de pænge skulle trækes fra, altså en personlig negativ donation til hans personlige indsamling.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-08-08 20:27

den mand skifter jo politisk standpunkt som vi andre skifter skjorte.
mon ikke det bare er for at kunne beholde taburetten. det ville jo være træls at sidde hjemme og ikke komme i medierne mere.
det skulle ikke væremuligt at skifte rundt på den måde. hvis man melder sig ud af det parti man er valgt for, skulle man automatisk miste sin plads i folketinget. det kunne nok skabe lidt mere stabilitet, skulle jeg mene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 20:29

Jaaa, men så er du på kant med grundloven

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-08 20:59

Omvendt kan jeg sagtens følge tanken. Alt det der skiften taburetter er usmageligt. Lidt ulækkert at folk vælges ind for eet parti, for derefter at skifte partifarve. For JP's vedkommende kan det nærmest være ligegyldigt. Han er valgt ind sammen med nogle nuller og skifter til nogle nuller.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 13-08-08 22:03

"Jørgen Poulsen - Stockholm".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-08 22:13

Næh næh.

Det var: "Jørgen Poulsen, Dockholm"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-08-08 22:35

Så så ikke så ondartede. Er der nogen der kender ham?

Jeg kender ham og han er en af de mest behagelige og morsomme mænd jeg har mødt.

At han så dummer sig, det gør vi alle, men det gør os da ikke til dårlige mennesker, kun dummere.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-08-08 05:53

Der var vel ingen andre partier der ville have ham.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-08 06:20

Synes du det er behageligt og morsomt, at en mand er arrogant, bedrevidende og grådig?? Smag og behag....jeg synes det ikke.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 14-08-08 07:09

Han er et grådigt svin, det er hvad han er.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 14-08-08 10:19

Citat
Jeg kender ham og han er en af de mest behagelige og morsomme mænd jeg har mødt.

Det kan godt være han er morsom. Det syntes vi andre sørme også , vi er ved at dø af grin over ham. Sådan en rendemaske et skridt frem og to skridt tilbage. Mon ikke de kan bruge ham som ordføre for sjove bemærkninger.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 14-08-08 10:40

Det tør nok siges, at JP har formået at vende den almindelige opinion imod sig. For to år siden var han kendt som den, der altid stod i første række, når det gjaldt om nødhjælp til katastroferamte områder i verden; som gammel og erfaren journalist var han dygtig til at slå på de rigtige strenge. Så kom den kaotiske udtræden af organisationsarbejdet (med fratrædelsesgodtgørelse) og indtræden i det politiske liv - succesombrust, med i det parti, Ny Alliance, der på internettet havde 18.000 medlemmer på kun få uger - flere medlemmer end de radikale og DF tilsammen! -. Og så kom opvågnen til det virkelige liv, da Khader og de andre NA'ere, inkl. Poulsen selv og Lars Kolind, gjorde partiet eftertrykkeligt til grin og demonstrerede dets inkompetence.

Selv om mange år vil man huske det store vælgermøde i Kalundborg, hvor Khader og Pia Kjærsgaard skulle diskutere skattepolitik, og Khader blev klædt af til skindet, for han kunne ikke svare på Kjærsgaards mest enkle spørgsmål, og han manglede helt basal viden om marginalskat og andre elementære spørgsmål, som er børnelærdom for folk som Kjærsgaard. De ting satte skred i rutsjeturen for NA og også Jørgen Poulsen. Så kom uenigheden med Khader, som igen viste, at manden mærkeligt nok er fuldblods amatør, som om 40 år som journalist og organisationsmand slet ikke har lært ham noget om det politiske livs spilleregler. Ud af partiet måtte han, løsgængeri vard en midlertidige løsning.

Andre NA'ere er flygtet til andre partier, og JP nu til radikale. Nogle af svarene foran er inde på, om der mon er en aftrædelsesordning hos de radikale, som ikke findes, hvis man er løsgænger. Men sådan er det ikke.

Der er realistisk set nok tre hovedargumenter for, at Poulsen har søgt optagelse hos de radikale. Dem synes jeg vi skal have med her, for kandu er jo ikke kun løs bodegasnak, det er jo konkrete spørgsmål, der stilles, og ofte gode svar. Jeg har arbejdet professionelt med indenrigspolitik i mange år, og min bedste vurdering er, at de tre argumenter for Poulsen er følgende:

1. Opnåelse af større respekt omkring hans person på Christiansborg. Ved at skifte fra den ubærlige position som løsgænger - der placerer enhver i bunden af Christiansborg-hierakiet - er han rykket mange trin op ad stigen ved at blive accepteret i den radikale gruppe.

2. Mere anerkendelse udenfor Christiansborg. Som MF'er er man altid ude for, at folk gerne vil snakke politik, men hvis man ikke har andet at byde på end at være ekskluderet medlem af Ny Alliance - ja, så skraber man bunden i befolkningens omdømme. Nu kan han i det mindste finde et fornuftigt samtaleemne ved at tale om et eller andet konkret lovarbejde, de radikale er i gang med, så latterliggørelsen af hans person vil blive reduceret temmelig meget.

3. Mere interessant arbejde. Som løsgænger er man ude i kulden, man kan nemlig ikke blive medlem af nogen folketingsudvalg uden at være med i en større valggruppe. Hvis man er med i en større partigruppering (og de radikale er mellemstor + i valgforbund med S og SF) har man chancen for at komme ind i et interessant udvalg. Det giver ikke nogen indtægter, men det giver en mere spændende hverdag, fordi der er lidt fornuft i tingene. I modsætning til at være løsgænger, hvor man kan sidde på sit kontor og kigge huller i luften eller drukne sorgen i alkohol.

4. Økonomien? Ja, men fordelen består ikke i fratrædelsesgodtgørelse - den får løsgængere sandelig også, det er ens for alle MF'ere. Nej, fordelen ved at være med i de radikale er, at JP får chancen for at blive genopstillet til næste valg. Det kunne han ikke som løsgænger. Hvis de radikale opstiller ham i Sønderjylland eller Hovedstaden, f. eks., så kan det meget vel tænkes, at hans navn er et af dem, folk kan huske på valgdagen, og så får han måske en valgperiode mere. Den chance er værd at tage med, når lønnen er en halv million om året for en arbejdsindsats, som man selv styrer, og dertil en god pensionsordning.

Om han helt kan ryste latterliggørelsen og prædikatet om grådighed af sig, er svært at sige, men hvis han blot kan reducere belastningen en lille smule, gør det vel i høj grad hverdagen mere behagelig for ham. Så hans beslutning om at gå ind i de radikale er klog nok fra hans synspunkt. Om den er det fra de radikales, er svært at sige, men for mig at se mangler de i høj grad lidt kvalitet i deres folketingsgruppe, - der sidder en stribe højtråbende anden og tredjerangs politikere, men de når jo slet ikke op på højde med partier som Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti. Men - hvis man kan udvide sin folketingsgruppe med en løsgænger - ja, så er man jo i vækst, og så har man en mere til at trække læsset, når arbejdsopgaverne skal fordeles.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-08-08 12:16

Oldboston

Tak for et sagligt indlæg.
Jeg kender JP fra mine mange år i Røde Kors og jeg skal da indrømme at også jeg synes at han har kvajet sig i den grad de senste år. Men jeg har haft mange timer med ham til møder og han er stadig en behagelig og morsom mand.

De valg han har truffet, især den måde han forlod Røde Kors på, er under al kritik, men man skal måske dømme et menneske på hvad de laver i stedet for hvilke menneskelige egenskaber de besidder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-08 13:13

De radikale har længe trængt til noget ungt, frisk blod i deres folketingsgruppe, så det er da noget af et kup de har gjort med Jørgen Poulsen

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 200 point
Dato : 14-08-08 13:22

Jørgen Poulsen er en IDIOT. At være både uelegant og grådig har sin pris. Manden er, selvom han ikke selv ved det, stendød politisk – og det fryder mit kyniske Creamy hjerte...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-08 13:43

Jamen davs med dig, du min ohhh yndlingsballademager!

Anede mig at Jørgen ikke stod øverts på din hit-liste.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-08 13:48

Er det mig du kalder en ballademager?!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-08 13:54

yes

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-08 14:00

Og her sidder jeg med yngel på armen og måtte trykke pagedown med foden, for at se dit svar (2 smileys).

Tror bare jeg lister af igen. Jeg kan ikke døje Jørgen Poulsen, og kan mærke at hvis jeg fortsætter at deltage, så ryger jeg i det røde felt....

Ciao..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-08 14:01

Tak for dit besyv......

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-08-08 14:05

Iøvrigt kan jeg konstatere at min bærbar er fyldt med crap.

Det vrimler med røde blink, tilbud om dit og dat, og advarsler om snarlig død, hvis ikke jeg får dyret renset for 3 millioner trojaner.

Som om jeg ikke har vigtigere ting at foretage mig....

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 14-08-08 14:44

Tak for svaret - den var lige i øjet.

Måske skulle han have valgt Centrumsdemokraterne........ nå nej, de er jo OGSÅ fortid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-08 15:13

DIn blærbare er ikke den eneste i øjeblikket. Bare her i fam. er 3 af dem den rene omegård og trojansk staldbygning Så der er en vis herre, som har travlt med at gi første hjælp