/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Nogle der ved noget om DNS/IP?
Fra : Scrub
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 12-08-08 22:30

Hej alle.

jeg vil vide noget om dynamisk ip/fast ip?
hvad er forskellen - jeg ved jeg kører med dynamisk og kan derfor ikke åbne porter på min router.
men er bare nysgerrig.

Hvorfor?
Hvad er forskellen på fast og dynamisk?
kan jeg ændre det fra ene til andet?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-08-08 22:48

Du kan få din internet udbyder til at give dig en fast ip-adresse, det koster normalt penge.

Den eneste forskel på fast og dynamisk er at den faste aldrig skifter mens den dynamiske kan skifte, men min dynamiske adresse er dog den samme i flere måneder i træk.

Normalt har man kun brug for fast ip-adresse hvis man skal være server.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 23:06

Hvis du har problemer med din router så skal du ringe til din udbyder og få en fast IP adresse til den.
En fast IP adresse betyder at du altid har den samme mens en dynamisk betyder at du måske får en forskellig en hver gang du går på nettet.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 13-08-08 08:31

Selvom du har en dynamisk IP så kan du stadig åbne og lukke porte, hvis du skulle have brug for det.
Det har ikke noget at gøre med om du har en dynamisk eller en fast ip, det kræver bare du har adgang til din router.
Som bertel skriver så er det normalt kun hvis man skal have sat en server op, man bestiller en fast ip, for at dem der skal have fat i den ikke skal tjekke om IP'en er skiftet siden sidst de var på serveren.