/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Dæk til campingvogn
Fra : sofla
Vist : 1876 gange
200 point
Dato : 12-08-08 20:50

Hejsa

Har pløjet - jeg ved ikke hvor mange sider - for at finde nye dæk til vores campingvogn.
dækket skal hedde 175sr13h90.

HJÆLP!!!!

Hilsen Sofla

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 21:16

Det er da vist sådan et jeg har på min trillebør

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 21:25

Valde, har du drukket af natpotten eller er du altid så useriøs ??

Jeg stiller et seriøst spørgsmål og forventer at få et seriøst svar.

Hilsen Sofla

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-08 21:26

Størrelsen er 175 SR 13

175 er bredden. SR betyder stålradial , og 13 betyder 13 tommer hjul.
h betyder max hastighed 210 km/time. Ikke så relevant for campingvogn.
90 er belastningsindeks, hvor jeg ikke husker koden betydning.

Men den er vigtig for overbelastning af dæk, kan godt være et problem for campingvogne, hvor belastningen typisk er større end på personvogne.
Vognens maxlast står på registreringsattest, og på mærkepladen.
Hvis vognens maxlast eksempelvis 1100 kg og den har to hjul, skal de kunne tåle mindst 550 kg hver. Foruden koden plejer Max load også at stå med med småt skrift på siden af hjulene.

Når du opgiver dette burde ethvert dækfirma kunne levere de rigtige dæk.
Måske er de ikke på lager fordi man sælger flest personvognsdæk, og der er max hastighed et større problem end max last. Noget tyder på at din vogn nu kører med personvognsdæk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-08 21:31

Har fundet koden :
90 betyder max 600 kg pr dæk.

dvs til campingvogn på max 1200 kg hvis der er to hjul.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-08-08 21:37

I Næstved er der et firma der reklamerer med at de har dæk til det meste bla.havetraktorer samt campingvogne Firmaet hedder Ivans dæksenter http://www.ivansdaekcenter.dk/ og ligger her http://www.i-tb.dk/firma/19149498-1003700815

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-08 21:39

Belastningsindekset må gerne være højere , men ikke lavere. Bogstavet for hastighed kan du være ret ligeglad med

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 21:42

Det var et seriøst svar - jeg har lige set efter!

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 21:47

Transor, ingen problemer med hvad det er for dæk, men hvor og hvordan vi finder nye(tak for din seriøsitet)
Sunowich - et udmærket bud, men det giver ikke rigtig noget ( har kigget på hjemmesiden)

Valde - Du ha sgu drukket af natpotten - øhh... har du to af de dæk ??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 21:56

jeg vil da ikke sælge dem til dig - du tager det jo ikke seriøst! så hårdt mangler jeg da ikke penge -
Det eneste spændende ved de dæk er at jeg nu har fundet ud af at jeg må køre 210 km i timen, så nu skal jeg nok få haven ryddet!

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 12-08-08 22:06

Sofla.

Hvorfor ikke køre til et af de utallige dækfirma'er og bede dem om at mont. 2 nye dæk som er beregnet til campinvogn, når jeg skifter dæk på min campingvogn køber jeg dæk som mini lastvogne
køre med (håndværker biler) de har aldrig svigtet endnu, heller ikke når vi har kørt sydpå, også med 100km.t.

Personlig skifter jeg når dækkende er 5 år gamle.

Mvh
Prosat

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 22:11

Problemet er. at det er en campingvogn vi låner.
den er lige kommet hjem fra en tur til Italien, hvor det ene dæk er eksploderet.
Vi skal afsted på tur nu på fredag - så det haster lidt.

Valde - du har sgu da humor.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 22:22

Jo men jeg vidste da at at det er 13 tommer hjul på begge dele

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-08-08 22:26
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 22:27

Manden i huset er ikke hjemme lige nu, så dækstørrelser kan jeg ikke hjælpe, kun komme med et lille pip..

Du skal købe tre dæk - husk reservehjulet- hvis du punkterer i udlandet og ikke har reservehjulet med, vanker der en klækkelig bøde

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-08-08 22:31
Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 22:33

I er alle sammen super søde.... men problemet er en forhandler af dæk til denne campingvogn... ikke andet ..

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-08 22:51

Der findes her 745 dækfirmaer. Da vi ikke aner om hvor den campingvogn står, så er der vel en mulighed for at finde en lokal dækspecialist her.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=d%C3%A6kfirmaer&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 22:54

Vognen står på Sjælland

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 22:58

Jeg tror ikke vi kommer det nærmere, men tusind tak til alle
jeg tror det bliver smokei der stikker af med pointene
Tusind tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 12-08-08 22:59

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-08-08 23:00

Selv mangetak. Og go tur. Håber det lykkes.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 22-12-08 01:19

Husk det skal være et som kan tåle vægten, for der er jo lidt mere vægt på et campingvogndæk, en på et bildæk, hvor vægten er delt op på 4.