/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router fryser spil :S ?
Fra : Nsibsen
Vist : 444 gange
60 point
Dato : 12-08-08 19:55

Hej :)

Det der sker er at jeg har købt denne fine router :)

- http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=92785

Det virker jo fornuftigt nok :)

Men ...

Det kan jo ske at der er 2 der får lyst til at spiller computer samtidig.

og når de nu sidder og spiller der her counter-strike, så "fryser" den begge computer CS billeder,
når en af dem connecter til en server. Man kan sagtens spille en af gangen.

Jeg har fjernet firewall, evt. security og et eller andet der gør at spillene kan fortælle routeren hvad den skal gøre.

Help ????

Nsibsen :)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 20:23

Lav en kraftig oprydning i begge computer

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 12-08-08 20:48

den ene computer er helt ny ? og den anden har intet på sig :)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 20:52

Jo en masse temp filer

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 12-08-08 21:31

øhm ? sikke et svar ? :)

er gjort

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-08-08 00:00

Kan begge computere gå på nettet samtidigt?

Hvis IKKE er det helt stensikkert noget med IP-adresserne.

Hvilken Internetudbyder har I?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-08-08 00:04

Man kan forresten heller ikke spille counter-strike på nettet samtidigt, hvis det er den samme version af spillet. Der skal altså købes 2 spil, med forskellige steam-accounts, ligesom cd-keys også skal være forskellige.
Kommer der ingen fejlmelding fra STEAM, når billederne fryser?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-08-08 01:16

Bruger i den samme kopi/kode af spillet på begge computere ? måske derfor.
Og ja steam checker vel sådan noget så folk ikke kan bruge den samme kode på flere computere.

Jeg vil da næsten tro det er det.

Ellers vil jeg tro det er fordi i bruger den samme internet forbindelse og de 2 computere prøver at bruge den samme PORT.

Jeg havde også problemer med at spille spil online med min router fordi routeren har en IP adresse og computeren har en anden IP.

Så når nogen prøvet at spille spil med mig så connecter de til min router og det virker ikke så skal man PORT FORWARDE sådan at PORTNE bliver sendte videre fra routeren til computeren og det fik jeg da også til at virker med stor besvær men jeg har aldrig prøvet med 2 computere på samme router.

Håber du kan bruge det til noget.

Nå det er sagt så burde det vil kunne lade sig gøre for hvad gør internet cafeer ellers ? de har vel også kun 1 ip udad til.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-08-08 07:34

hvis knægtene connecter til en cs server på nettet så har det ikke noget med ip adresse eller port og gøre. hvis det kun er den ene af de to der kan komme på nettet når de prøver på samme tid så er det ip-konflikt. jeg hælder mest til at det er at det er fordi de har installeret cs fra den samme cd og dermed har den samme key og det tillader steam ikke.

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 13-08-08 19:17

Begge kan komme på nettet samtidig .. - det er 2 forskellige kopier af Steam CS :) Jeg er ikke så dum så jeg spiller med samme key :P

Jeg har haft en anden router - der var intet problem med at spille 2.

Men den ene kan f.eks. sidde og spille, og så går den anden inden i spillet og connecter til en server, det reducere i at begge spil ikke "refresher" mere. Hvis jeg så åbner "server vinduet" så kan jeg sagtens se at alle serverne er online - og det heller ikke fordi den hopper af nettet ..

Det er settings i routeren der ikke tillader begge connecter :) - så ved jeg ikke om det har nogen med port ? Ip - adresser ? - andre settings :) ?

Men ellers tak for jeres prøvelser

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 13-08-08 20:06

det ikke sådan at begge connecter samtidig :P men der kan bare ikke være 2 igang der "sender ind og ud" :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-08-08 20:27

Citat
men der kan bare ikke være 2 igang der "sender ind og ud" :)

Det er noget fis, hvad gør en virksomhed man en mail server som måske 50 ansatte bruger, de skal alle sammen bruge samme port til at sende og modtage mails, eller har de en dag om måneden de kan få lov til at sende og modtage???????

Hvad der gør at routeren fryser skal jeg ikke lige kunne svare på, men start med at prøv med en firmware opdatering på routeren og se om det gør en forskel.

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 13-08-08 21:09

Fis og fis :P - jeg synes nu det lød meget godt :P - men hvad ved jeg .

Der var ingen firmware update :)