/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tørring af læderjakke
Fra : stig54
Vist : 1103 gange
50 point
Dato : 12-08-08 18:14

Kan man tørretumble en ægte læderjakke i brunt skind med foer efter at den er blevet håndvasket i sæbespånermed et godt resultat. tænkte at bruge programmet der hedder fin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 18:27

Det vil jeg ikke turde, hvis jeg var dig.

Jeg har godt nok aldig selv prøvet, man har kun givet dem læderbehandling, aldrig vasket dem

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-08-08 18:42

Den er blevet vasket i sæbespåner efter sælgerens anvisning da jeg havde fået olie/møg på den. Alt andet rensemiddel ville udtørre jakken så den skulle være god nok. Måske skulle man tumble den i kold luft, skal rejse på ferie i morgen og vil gerne have den med. Min antenne på bilen er desværre ikke stærk nok til at lufttørre den.

Accepteret svar
Fra : hyldeborg

Modtaget 60 point
Dato : 12-08-08 18:46

Skind og læder skal tørre så langsomt som overhovedet muligt. Så du må ENDELIG ikke stoppe den i tørretumleren. Skindet tager skade af det, sprækker osv. Jeg ville hænge jakken på en god bred bøjle (så der ikke kommer mærker efter bøjlen), udenfor på et overdækket sted. F.eks. i en carport. Ellers må den jo hænge indenfor et sted, f.eks. på badeværelset. Du skal regne med at skindet virker lidt stift når det er tørt, men det kan ikke undgåes når det har været gennemblødt. Du må arbejde lidt med det med dine hænder, og ellers bliver det også blødt igen ved brug.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 12-08-08 18:52

Tak for svaret hyldeborg.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-08-08 18:53

Jeg hænger den i carporten og håber at den bliver der hehe