/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stenmel kontra fugesand
Fra : ulrik1976
Vist : 4965 gange
300 point
Dato : 12-08-08 08:32

stenmel kontra fugesand til herregårdsten.

kan man bruge stenmel til fugning af herregårdsten eller bliver det noget skidt.

jeg tænker sådan rent styrkemæssig af fugerne.

på maxit hjemmeside er der kun vist at det bruges til chasses-sten

mvh ulrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 08:39

Prøv engang at købe denne tråd - den koster 10 point -

Men der har du svaret

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=124505

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-08-08 08:40
Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 300 point
Dato : 12-08-08 13:09

Har du adgang til stenmel, så brug det. Det bliver meget stabilt. Har selv lige fået bredt 10 kbm svensk "bergkross" (knust klippe) ud over et fhv staldgulv, og det består af alt fra mel til 16 mm skærver og binder fantastisk godt sammen efter et regnvejr og en klapning med skovl. Det bruges til landeveje.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-08-08 13:24

Stenmel er ganske udemærket, men kornstørrelsen må ikke være for stor og skal være velgradueret. Fugesand laves derimod i en speciel korngraduering der passer til herregårdssten.
Uanset hvad vælger, er det vigtigt, at du også får lagt belægningen med den rette fugestørrelse. Hellere for stor end for lille.

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 07-09-08 17:58

Tak for svaret pbp_et.