/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Uident. klassisk musikstykke!
Fra : simor
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 12-08-08 00:50

Hej allesammen!

Jeg leder efter originalen/titlen på et musiknummer.

En del af stykket er blandt andet brugt som intro til Lazees sang, "Rock Away", men jeg kunne godt tænke mig at høre det, uden at det skal følges af rap, så hvis du ved noget om klassisk musik eller keltisk musik, så prøv at lytte til de første 9 sekunder af dette link:

http://www.youtube.com/watch?v=c2NTQQPMIf0

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe!

Mvh Simon

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-08-08 04:10

Jeg vil bryste mig af at kende til begge musikarter, men for mig lyder det mest som det er skrevet til hele musikstykket, godt nok keltisk inspireret.

Men meget dårligt spillet

Kommentar
Fra : werter

Dato : 12-08-08 08:33

Genkender det ikke - på trods af, at jeg kender en del både klassisk og folkemusik. Er dog overbevist om, at det er i den sidstnævnte genre, du skal søge. For mig lyder det som østeuropæisk folkemusik.
vl h W

Kommentar
Fra : simor

Dato : 14-08-08 11:55

Ja, det kan ske det er folkemusik. Jeg er dog ret overbevist om, at stykket ikke er komponeret til denne sang. Jeg så en dokumentar den anden dag, hvor musikken var spillet på violin (såvidt jeg kunne høre) og kørte flere sekvenser - altså en helt anden udgave end den i Lazees nummer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-08 20:36

Tonen lyder mest som en gulvviolin....ikke basviolin, selv om man også kan få en almindelig violin til at lyde sådan.

Kommentar
Fra : simor

Dato : 21-08-08 20:47

Ja okay, men for at vende tilbage til selve spørgsmålet:

Er der nogen, der VED noget om klassisk, keltisk eller folkemusik, så prøv at lytte til de første 9 sekunder af dette link:

http://www.youtube.com/watch?v=c2NTQQPMIf0

Jeg ved godt I svarer af god mening, men det er stadig som at lede efter en nål i en høstak blot at gå efter østeuropæisk folkemusik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-08 04:14

Måske Du kunne spørge Lazee selv inde på MySpace.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=65613476

Kommentar
Fra : simor

Dato : 24-08-08 19:40

Jeg har min tvivl om hvor vidt han selv sidder og tager sig af den slags... Men det er på den anden side heller ikke sikkert han ved noget som helst om det.

Annuller spørgsmålet
Fra : simor

Dato : 28-08-08 14:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål