/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB opgradere til 2.0
Fra : ingelein
Vist : 868 gange
50 point
Dato : 12-08-08 00:29

Hej
Hvordan finder jeg ud af om mine USB-stik kan opgraderes til højhastighed?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 12-08-08 01:10

Det skal det været fra start af, det er ikke en driver opdatering man bare lige selv kan gøre.
Men det har været standart i et stykke tid.

Her er en guide hvor du kan tjekke om du har det.
http://www.microsoft.com/whdc/connect/usb/usbfaq_intro.mspx

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-08 02:32

Hvis dine usb ikke er 2.0 , kan du købe et kort med 2.0 USB på . Det er ikke så dyrt, og ret nemt at sætte i en standard computer med pci slots.

Du kan se et her

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247409&searchArea=products&Soegeord=usb+2%2E0

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-08 02:42
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 08:24
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-08 11:45

1000 tak for de fine links, som afføder et nyt spørgsmål
Fra et tidligere spørgsmål her i forum ved jeg at det også handler om hvor meget strøm jeg kan levere til disse USB porte. Hvordan finder jeg ud af om jeg har nok strøm? Min gamle Compaq havde ikke nok strøm til at køre højhastighed USB.

Det drejer sig om en stationær PC Frontwave Technologie. Den har 2 porte i selve pc'en, men jeg kan forøge antallet af porte ved at koble det ene slot til min skærm, som har 4 USB porte. Her er det betydeligt nemmere at koble scanner, camera osv. til.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 11:49

Hver port klarer 500mA

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-08 12:14

Hej Peet49

Det var det det skortede på ved min gamle Compaq, hvor disse porte havde en speciel strømforsyning. Kan jeg se noget om strømforsyningen i kontrolpanelet/systemhåndtering?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 12:16

Prøv i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 13:36

Du kan evt. købe en hub med egen strønforsyning.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 13:50

granner-> Det skal nok ikke væere en netværkshub

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-08 14:22

Denne hub er lidt bedre til formålet end den fra granner
http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_hub_205_da/?gclid=CP7Pt-ymiJUCFQ5NQwod_0hqrQ

Men der er mange andre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-08 17:33

Hej transor
Flere spørgsmål: Hvis jeg køber et USB 2.0 kort, som det du henviser til, vil mine USB porte i min skærmsokkel automatisk blive til 2.0 porte?

Det fungerer sådan at der går et kabel fra USB portene bag på CPU'en til et af de 4 USB stik i skærmkonsollen. Jeg kunne forledes til at tro at de "fødes" af USB stikket og dermed bliver til 4 stk. 2.0 USB stik?

hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-08 17:36

Det er kun portene i kortet, der vil køre 2.0

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-08 18:35

Hej Peet
Men portene i min skærm skal ´tilsluttes et af portene i den nye højhastighedsport for at virke.
Du har ikke helt besvaret, hvad jeg spurgte om. Jeg går ud fra at kablet fra Cpu og til skærmkonsollen er en slags forlængerledning?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-08 18:55

USB portene i din skærm er sikkert opsat som en hub - altså fordeling af den port som den henter fra.
Skærmens "hub" er sikkert strømforsynet og vil nok køre som den USB port i comp. hvor den tilsluttes.
De PCI indstikskort med eks. 4 USB porete vil fungere som USB 2.0
Højhastighed ud over USB 2.0 ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-08 18:59

Din hub får samme hastighed, som den tilsluttes.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 17:49

Hej
Jeg har købt et USB 4+1 port kort, version 2.0 PCI. Kortet er installeret og kører som USB 2.O porte . De kan også trække min eksterne harddisk. Så vidt, så godt, men portene i min skærmkonsol, som er forbundet en af de nye USB 2.0 porte har åbenbart ikke nok strøm til at køre med den eksterne harddisk . Fejlmeldingen lyder sådan:
En enhed har overskredet hub-portens strømbegrænsing...............
Jeg går ud fra at der ikke er noget at gøre ved det?
Jeg får anvisning på at enheden skal frakobles og porten nulstilles.
Men mit USB 2.0 er da blevet løst ved hjælp herindefra.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 18:53

Det er altså ikke alle enheder som kan trækkes af en hub uden stømforsyning.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 19:44

Ok transor
kortet er købt og installeret.Nu har jeg 4 højhastighedsporte og de andre fungerer stadigvæk med lav hastighed.
Mange hilsner Ingelein