/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
søgefunktion
Fra : Nul7
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 11-08-08 17:49

Hej, - Jeg synes, at jeg på et tidspunk har kunnet bruge søgefunktionen, såvel Vistas og googles på alle computerens drev c,d,e, samt ekstern, i dag kan jeg kun søge i c drevet.
Google er indstilt til alle drev og er booet op. Kan det være, at de to søgefunktione ikke kan enes?
Er det mig der husker forkert?
Hvis nej! så hjælp mig.

Med venlig hilsen
den tabte hukommelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 18:00

Citat
såvel Vistas og googles
???

hvilken søgefunktion ?

er det den indbyggede kan du søge i alle drev da

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-08-08 18:22

Det gælder begge to.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-08-08 18:24

er det den søge funktion der kan være i processlinjen?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-08-08 18:35

hvis det er den søgefunktion jeg tror det er så kan du helte den her: http://download.hilsoe.dk/WindowsSearch.exe

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-08-08 18:36

Det gælder alle søgefunktioner.
Også den i startmenuen.
Jeg har afprøvet alle, - det lyder som om, at I mener, at min hukommelse ikke er så ringe endda.
Jeg skal nok øge pointet hvis I rammer rigtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-08 18:48

Hvis det er i Google's gmail så kan du kun søge i på email (gmail) eller på ionternettet.

I XP / Vista kan du søge på bestemte drev d,e,f osv.

I Vista
start > søg
brug pilen ved avanceret søgning
og pilen ved indexerede placeringer
nu kan du vælge drev

Det er lidt anderledes med XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 18:58

søgefunktionen i start begynder med kun at tage C - når den så ikke finder får du tilbud om at søge på andre destinationer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-08 19:23

Ok ok

Men:
start og rul op til SØG........................................i Vista

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-08-08 21:56

Kære hjælpere, jeg tror alle mine forhenværende søgefunktioner er væk.
Jeg har kun søg neders i startmenuen og den vil altså kun c drev - jeg kan ikke komme længere.
Har prøvet alle jeres gode råd.
Hjemmesiden der er henvist til vil ikke komme frem.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-08-08 14:47

hej igen.

Jeg har ingen ´søg ´i startmenuen.

altså: tryk på start, i den sorte højre halvdel findes ingen 'søg´. Det gør det på alle illustrtionerne.
Hvorda får jeg den tilbage?
er det mon sp.1. der har fjernet den?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-08-08 11:19

Du tror jeg sgu, jeg forstår hvad du mener. Jeg kan ikke huske hvordan man får "Søg" frem i vista, men jeg kan fortælle hvordan man gør i XP og så kan du lige prøve dig frem.

Højre klik på processelinjen -> Egenskaber -> Vælg fanebladet Menuen Start -> Tilpas -> Vælg fanebladet Avanceret -> I boksen "Elementer i menuen Start:" scroller du ned i bunden og sætter et flueben i checkboksen ved "Søg". Klik Ok hele vejen tilbage og og så skulle søge muligheden gerne være tilbage.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-08-08 15:53

Kære hjælpere, - i må have mine point tilgode til en anden gang, løsningen fandt jeg selv, så man kan sige, at det er ego point.
Løsningen var: at Google dekstops søgemaskine var årsag til problemet, da jeg afinstalerede dette var min pc. igen normalt, jeg kan søge i alt selv extern.
Tak for interessen.