/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
haster...hund Bornholm ??
Fra : hovsada
Vist : 2017 gange
100 point
Dato : 10-08-08 21:50

hvordan er det lige man gør, hvis man kører gennem Sverige ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-08 21:52
Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-08 22:47

Den skal være grundvaccineret og den skal have en rabic vaccine og efter 120 dage skal der foretages en blodprøve for at se om rabic vaccinen virker, dernæst skal den have en ormekur som gives af dyrlægen, ca 10 dage før afrejse, dette interval skal overholdes, og der skal udstedes pas og sundhedspapir på hunden, og du skal have en tolddeklaration fra det svenske toldmyndigheder en transit seddel, så kan du kører direkte over broen og til færgen
Ydstad - bornholm
skal du opholde dig i sverige er det en god ide at tjekke med dyrlægen om den skal have orme kur til returrejsen for at komme til danmark, jeg ved at svenskerne de skal have det begge veje.

Ellers spørger du din dyrlæge han skal forklare dig hvordan du gør.
du skal selv finde på nettet den transit seddel som du udfylder elektronisk for at føre din hund imellem dk og sverige, der skal stå hvornår du rejser og hvornår du er retur.

citat fra fødevaresyrelsen.
Endvidere skal dyreejeren udfylde en indførselsanmeldelse (införselanmälan), der findes online på de svenske Toldmyndigheders hjemmeside (Tullverket). Se linket til højre. Tidligere blev denne anmeldelse til Toldmyndighederne kaldet en dyreejerforsikring. Det betyder, at man ikke længere skal anmelde hundens eller kattens ankomst ved selve grænsen, når dette er gjort online.

https://tid.tullverket.se/df/

Indførselsanmeldelse, gennemrejse Helsingborg/Lernacken (Øresundsbroen) - Ystad i valgfri retning.

Om du använder denna tjänst för Införselanmälan kommer dina uppgifter att samlas i Tullverkets databas för gjorda Införselanmälningar. Med stöd av personuppgiftslagen (1998:204) får en databas innehålla personuppgifter endast om den registrerade lämnar sitt samtycke till detta. Om du inte samtycker till att dina personuppgifter får lagras i Tullverkets databas för Införselanmälan kan du inte använda denna tjänst, utan ska då uppsöka ett tullkontor för att uppfylla anmälnings- och deklarationsplikten.

https://tid.tullverket.se/df/
Indførselsanmeldelse

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Bornholm.htm

God tur.
det lyder svært, men er ret enkelt når alle papirerne og formalia er i orden.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Betina78

Dato : 10-10-08 09:49

Er der ikke noget med, at nye regler siger, at du blot skal beholde hunden inde i bilen og altså ikke må lufte den undervejs i Sverige?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-08 15:59

Jeg tror at vedkommende både har været frem og tilbage siden tråden blev oprettet.

Den er bare ikke blevet lukket igen.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-10-08 16:11

Det kan være en forglemmelse fra hovsada, som har været logget ind den 08.10.08

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 10-10-08 18:32

ok - jeg skulle spørge fra en anden og rejsen blev ikke til noget - bev får points

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 10-10-08 18:32

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-08 18:42

helt ok tak.