/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Deling
Fra : clou
Vist : 1425 gange
500 point
Dato : 10-08-08 16:45

Hej derude

Jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvordan jeg deler printer mellem 2 computere.

Den ene af computerne køre Windows Vista den anden kører Windows XP - printeren er en HP 4270

På forhånd tak for svaret!

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 17:32

Hvilken computer er printeren tilsluttet ? Den computer skal være tændt for at du kan printe fra en anden computer, på computeren som har printeren tilsluttet, skal du åbne Printere og faxenheder, højre klikke på printeren og klik på Deling, der indstiller du til at dele printer, hvis printeren er tilsluttet Vista computeren skal du bruge CDen med drivere til XP computeren, det er ikke nødvendig hvis den er tilsluttet XP computeren Vista har driverne indbygget

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-08-08 19:23

Printeren som nu er en (HP 5280) er tilsluttet Win XP og er der opsat til deling - Win Vista har også fundet printeren, men der kommer denne besked: "Windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. Adgang nægtet." hvorfor får jeg denne besked?

Håber virkelig på en løsning, da jeg er ved at blive rigtig ked af det det er jo noget bøvl at skulle ud med usb pennen for at printe ud fra den anden computer. GRRRRRR

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 19:36

Vista skal også sættes op til deling for at kunne kommunikere med en printer - tror jeg nok.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-08-08 19:59

Den er sat til deling

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-08 20:17

Hej
de to PC'ere skal være i samme arbejdsgruppe for at kunne dele. Har du kaldt arbejdsgruppen det samme i begge pc? Hos mig hedder den f. eks. Ingehome
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:30

Citat
HP 4270

Sikker på det ?????

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-08-08 20:54

> Ingelein de har samme navn i arbejdsgruppen
> Refi jeg har skiftet fra 4270 til 5280 (byttet printer med datteren

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 20:58

Kan ikke rigtig se at HP skulle have en model 4270.....

Men det er jo så underordnet hvis den vi taler om er 5280....

Har den netkort - den fåes med netkort men OGSÅ uden....

Såååååå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-08 23:20

Har du tilføjet printeren på Vista computeren, jeg synes ikke det er helt klart om du allerede har gjort det ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-08-08 12:30

ja, jeg har tilføjet printeren på Vista maskinen - men får denne meddelelse:

"Windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. Adgang nægtet."

Clou

da min datter havde printeren kunne den uden problemer deles mellem 3 computere, men de var alle 3 med Win XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-08 12:35

Du mangler noget i Deling i den computer med Vista, jeg håber at nogen kan hjælpe dig, jeg kan ikke huske hvilken funktion det er og har ikke en Vista computer inden for rækkevidde før i morgen

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 18:55

For at dele en printer skal der først oprettes en netværk - Netværket skal hedde det samme i i alle conputere inden for ruteren - for at få det til at virke er det ikke umuligt at der skal oprettes en IPX adresse først - Der efter kan printeren deles - Driverne flytter sig selv fra den ene til den anden PC

Tempra

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 19:09

Hej
Hos mig kører de to pc'er trådløse, men print sker fra en stationær, som er forbundet med printeren via serielt kabel. PC og printer skal selvfølgelig være tændt for at de to andre pc'er kan printe ud via den. Hos mig installerede jeg dem via guiden netværk og de fandt selv "hovedpc'ens" adresse.

Har du sat printeren til standardprinter for alle dine pc'er?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-11-08 19:28

Hej min ene computer har et serielt kabel til printeren, den anden computer skulle så gerne kunne printe, meeeeeeeen det kan ikke lade sig gøre.

Jeg kommer som sagt et godt stykke hen ad vejen, men når den begynder at søge efter printeren kommer der en gul advarselstrekant, hvor der står: "forbindelse kunne ikke oprettes".

Har prøvet det rigtig mange gange nu - og er ved at blive skør over, at det ikke vil som jeg vil. Det fungerede udmærket da begge computere kørte Windows XP.

Clou

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 19:39

Har du selv opsat printer delingen på dine XP maskiner ???
Kan du køre netværk på dine XP maskiner ??

Tampra

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-11-08 19:49

Ja, jeg har selv opsat delingen på mine XP computere, da jeg havde XP på begge, nuværende situation er den, at den stationære som er forbundet til printeren med kabel, den kører XP, den bærbare kører Windows Vista Home Premium.

Ja, jeg kan køre Netværk på begge computere!

Clou

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 20:03

Kan du også køre netværk nu med vista på den ene og XP på den anden -
Hvis dette er tilfældet skal du sikkert instalere driverne på vista, og husk det skal være drivere til printeren som passer til Vista - Hvis du har opsat det gamle netværk skal du sikre dig at netværksnavnet passer i vista maskinen - Hvis du bruger IPX adresse skal denne også åbnes i vista, og hus at adressen skal passe sammen.. Det største broblem set herfra er at driverne nok ikke kan enes da vista har det svært med drivere til XP...
Det er faktisk nemmere med linux og XP tosset nok..
Jeg vil mene at man bør smide Vista ud og instalere XP da det styre system er bedre..
Det korte af det lange er:
Kontroler i netværket on der et felt der hedder NWlink IPX/SPXnetbios-----
Hvis dette ligger alle fejl i Vistamaskinen, og hvis dette skal du oprette IPX/SPX på vista og køre guiden netværk igen.. husk at slå printer deling til...
Tempra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 02:49

Hvis netværket fungerer mellem dine computere, så se her hvordan du tiløjer en printer til netværket: http://www.kandu.dk/Spg126430.aspx#1440727 det foregår nøjagtig ens på XP og Vista, og Vista har driver indbygget til din printer, det er 99% sikker, hvis du mod forventning ikke har Vista driver til din printer, så kan du hente den her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=3204464&lang=da