/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win98/netkort
Fra : masteraugust0
Vist : 378 gange
450 point
Dato : 11-03-03 19:11

Efter at have installeret netkort i en pc m/win98 , har jeg fået et problem.!!!!
Problemet opstår efter genstart , maskinen kommer m/en fejlmeddelelse og bliver stående i dos.
Den skriver noget med vnetsup.vxd -vredir.vxd-dfs.vxd i den nævnte rækkefølge -hver fremkommer efter et tryk på vilkårlig taste-tilsidst starter win98 op , dog først efter lang ventetid måske 1-2 min.
Driveren der er brugt er den medfølgende og jeg har brugt den rigtige til Win98.!!!!!!
På min egen maskine m/win XP kan jeg gendanne systemet ved at gå et par dage tilbage og så er alt i orden-er der også en sådan funktion i Win98. ????
Skriv venligst på et let forståeligt sprog da jeg ikke er nogen ørn til dette -jeg er nok for gammel............
Mvh. Masteraugust

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-03-03 19:18

Nej der er ikke en sådan funktion, men du kan fjerne netkortet igen ved at gå ind i enhedshåntering --> højreklikke på det, og afinstallere/fjerne det

Enhedshåndtering finder du ved at holde windows-tasten nede og trykke på pause-knappen

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 11-03-03 19:41

Hej Uffe

Det har jeg prøvet men det afhjalp ikke problemet!
Jeg ved godt hvordan jeg går ind de forskellige steder , så lidt basisviden har jeg da

Mvh. Masteraugust

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-03-03 20:02
Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 460 point
Dato : 11-03-03 20:03

Jeg kopierer lige ind:

SYMPTOMS
When you attempt to install device drivers or utilities on your computer, you may receive the following error message:

VNETSUP.VXD, VREDIR.VXD, DFS.VXD... MSNP32.DLL - Unable to load the dynamic link library: MSNP32.DLL the System cannot find the specified file. Some, or all, of the following feature is not available: Microsoft Network.
CAUSE
This behavior can occur if your networking components are configured incorrectly.
RESOLUTION
To resolve this issue, remove and then reinstall Client for Microsoft Networks. To do this, follow these steps:
Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
In Control Panel, double-click Network.
In the Network dialog box, select Client for Microsoft Networks, and then click Remove.
In the Network dialog box, click OK, and then click Yes to restart your computer.
Repeat steps 1 and 2.
In the Network dialog box, click Add.
In the Select Network Component Type dialog box, click Client, and then click Add.
In the Select Network Client dialog box, click Microsoft under Manufacturers.
Under Network Clients, select Client for Microsoft Networks, and then click OK.
In the Network dialog box, click OK.
Click Yes to restart your computer.

NOTE: You may be asked to insert your network CD-ROM. If you do not have a network CD-ROM, contact your network administrator for your specific network settings.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-03-03 20:35

Jeg fandt det iøvrigt her: http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20209047.html hvor der nederst står:
Follow the link's method, remove and reinstall the "Client for Microsoft Networks".
Moreover, go to right the the dialup networking, select properties, unchecked the [ ] log on to network.
Apply and OKay.
Restart computer.
See if that helps or not.
Let me know how you made it out.
Patricia / pslh

Kommentar
Fra : cad

Dato : 12-03-03 01:00

Denne fejlmeddelelse kommer ved opstart af Windows, hvis du har af-installeret "Klient til Microsoft netværk", da Windows ofte ikke får fjernet henvisningen til den i registreringsdatabasen.Det ses fx, hvis man har fået en færdig-installeret computer via sin arbejdsplads, hvor maskinerne jo typisk er klargjort til netværk.
Måden at løse problemet på er at gå ind i Start / Kør og skrive regedit. Når dette program starter, finder du frem til nedenstående underpunkt, og i Vnetsup slettes værdien StaticVxD
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlset\Services\VxD\vnetsup
DET SKAL SIGES ;
LAV ALTID EN BACK-UP AF DINE FILER FØR DU ÆNDRER I REGISTRERINGSDATABASEN....(bordet fanger)...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

løsning 2 : lav back-up af dine filer,- lad du bare netkortet sidde i (men slet kortet i enhedshåndteringen)
og Installer derefter windows i de samme foldere som den gamle windows var i. :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-03 03:08

Du kan osse downloade de filer du mangler her http://www.dynamiclink.nl/index.htm og så smide dem ind i dit system bibliotek! Ellers er det rigtigt hvad Uffe og cad siger

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 12-03-03 13:06

problemet ligger i det faktum at der er sket en fejl under instalationen, og dine netværksfiler er blevet slettet ved en fejl. Denne fejl kan du muligvis rette op på ved at højreklikke på andre computere og vælger egenskaber.
Du får en skærm op med alle de komponenter der er installeret, alle disse fjerner du og installerer igen, lidt svært at forklare hurtigt, men det virker ret logisk når først man kommer igang med det.
når du så trykker på ok, vil den bede om din instalationscd til win 98. Hvis du ellers har den på hånden og lader den installere alt hvad den vil, skulle dit netværk virke igen...

håber at det hjælper dig lidt, hvis ikke, så prøv at forklare lidt nærmere hvad den skriver i opstarten, så kan jeg se om jeg kan hjælpe dig yderligere...

Andreas

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 12-03-03 13:39

Hej mastera**

Du kan også prøve at udpakke de manglende filer vnetsup.vxd -vredir.vxd-dfs.vxd er som følger start - tilbehør - systemværktøjer "håber du har install alt under install" 2 udgave der kan du udpakke manglende ødelagte filer start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemoplysninger - Funktioner - kotrolprogram til system filer - udpak fil fra instal** - her vælger du vnetsup.vxd -vredir.vxd-dfs.vxd og stine og udpak til windows system efter genstart skulle dit problem gerne være løst.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 16-03-03 17:49

Tak allesammen for hjælpen!!!

Det blev Uffe der kom m/redningen

Mvh.Masteraugust

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 16-03-03 17:50

Tak for svaret Uffe29.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 17:57

Det var så lidt