/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjæææælp til at finde et forsvundet mode~
Fra : febbe
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 11-03-03 18:10

Jeg sidder og formaterer min gamle faders computer. Efterhånden mangler jeg kun at blive koblet på nettet. Der er indbygget et 56k modem i computeren, men se om jeg kan finde det nogen steder. Heller ikke når jeg søger efter det. Summa summarum, hvordan hulen finder jeg det, så jeg kan få opkoblingen i orden og afleveret computeren til den gamle???.
Tak... Febbe...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 18:22

installer driverne til modemet

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-03-03 18:31

ja,måske er det ikke plug anf play - så går ind i kontrol panel -tilfør hardware

lad den søge efter det ikke fundet så find det selv via listen eller har driveren

så brug derpå den..summasumari...håber det viser sig...

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-03-03 18:38

Du kan de fleste gange slippe om ved det med at indstallere et standardmodem via "tilføj ny hardware".
Nu skriver du ikke hvad det er for en computer eller hvad styresystem det er. Hvis det er en gammel IBM kan det være lidt tricky - men kan nok hjælpe dig.
Hvis det er en klone-pc burde der ikke være de helt store problemer.....

Prøv dog først at pille modemet ud, genstart og derefter sæt det i igen og genstart...

Mvh

Kommentar
Fra : nicholai.net

Dato : 11-03-03 18:58

Hvis du ved hvilket modem det er, evt ved at pille det ud og kigge på det. Så kan du hente en driver fra producenten. Dette plejer at finde hardwaren, selvom windows ikke magter opgaven.

Nicholai

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 11-03-03 19:50

Jeg vil prøve at pille modemet ud i morgen og genstarte computeren, for atter at isætte det. Jeg gider ikke makke med det mere i dag. Hvis jeg får det til at virke lægger jeg en besked. Det er en 3 år gammel MyCom og det er ikke til at finde ud af hvad modem`et hedder, ud over det er et 56k modem.
Tak for ideerne...Febbe....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-03 01:41

Et 56k intern modem burde være et pci plug & pray kort, så mit bud er at det ikke virker

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 13-03-03 11:16

Hej igen.
Nu har jeg fået det til at virke. Jeg afmonterede det, genstartede computeren og satte det i igen, så blev det fundet, så tak for hjælpen.
Febbe