/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Overskabe i lecablokke?
Fra : Sofuzz
Vist : 4576 gange
100 point
Dato : 07-08-08 19:41

Hejsa, jeg står og skal sætte overskabe op i mit nye køkken, men når jeg før har boret noget op i husets leca vægge, ja så får jeg et kæmpe plørehul tilsidst og der er ingenting der hænger fast...

Men overskabe skal altså sidde fast! hvad kan i anbefale?

vh. Sofuzz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 19:51

Der findes specielle rawplugs til leca og gipsvægge

http://www.expandet.dk/

Expandet Screw Anchors A/S
Svendebuen 2-6
3230 Græsted

Telefon: 70 22 79 79
Fax: 70 22 79 89
expandet@expandet.dk

For at skabene ikke skal skvatte ned igen, ville jeg ringe til Expandet, som laver plugsene

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-08 20:23
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-08 20:26

Schludder, også til leca.

Husk at banke den nogle mm længere ind end overfladen, hvis skruen trækker den lidt ud opstår der et svært medgørligt mellemrum.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-08-08 22:59

Ud over det findes der også forankringslim som kan købes i ethvert byggemarked, så ryger puggen ikke ud, helt sikkert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 13:07

Pluggen ryger heller ikke ud, når man har købt de rigtige

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-08-08 20:19

Lim i glasampuler er det bedste.
I min kælder har jeg leca væge og når jeg skal hænge noget tungt op bruger jeg lim.
F.eks har jeg et væghængt toilet, og det har hængt godt i 18 år

Bjørn

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 16-08-08 18:51

Det plejer ikke at være et problem at skrue noget fast i Leca blokke, så mon ikke det du har er en god gammeldags slakkevæg, lavet af brændte slakker.

Det kan være noget rigtigt møg at få noget til at holde i disse væge.
Du skal nok ikke bruge fastgørelseder ekspandere, så heller noget "der limer", så skulle det holde.

Men vær opmørksom på vægtykkelsen. du skal have mindst 75 mm. slakkevæg, hvis du belaster den med ovenskabe der er tunge, ellers skvatter de ned.
Du kan hjælpe lidt til, ved at sætte en liste under skabet, som det hviler på, som også er fastgjort i vægen, til at fordele trækket.

Held og lykke