/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
www.dk-kogebogen.dk
Fra : Klumme
Vist : 1520 gange
50 point
Dato : 07-08-08 04:24

Kære Kogebogen.dk

Så må vore veje skilles. Jeg er træt, hammrende træt af disse underlødige annoncer som florerer alle vegne, og starter et infernalsk støjhelvede, når man uforvarende kommer til at køre courseren hen over annoncen. Er det virkelig nødvendigt ?? Er I så dårlige til at lave annoncer, så det er nødvendigt at blæse folk ned af stolen for at fange deres opmærksomhed. Tror I virklig at det virker? http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=1590

Den klassiske model, som jeg desværre for ofte oplever, er at jeg i en stille stund evt. om natten sidder og læser lidt avis på nettet. Mens man søger ned over siderne rammer man terrorannoncen. Man har ikke slået lyden fra, for det burde ikke være nødvendigt, og så bliver man udsat for dette støjpis.

Jeg skal IKKE til Kina og ønsker ikke at deltage i nogen konkurrencer om dette, hvor chancen er 1 / 1 mia. for at vinde. Jeg ved ikke hvordan andre har det, men det er helt stensikkert, at jeg i bare irritation, aldrig vil ha' noget at gøre med det som annoncen tilstræber, lige som jeg heller ikke gider bruge den home page, som af sult tager den slags annoncer ind. Desværre er jeg nødt til at finde mig i det, hvis jeg vil læse aviserne, man alle andre, her i blandt kogebogen.dk, ryger ud i kulden og bliver blacklistet, og det var vel ikke lige det, som var jeres intention.

Det kan du godt gøre bedre Per!!!!!!!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-08-08 06:12

Tænk engang, det har jeg aldrig opdaget, men jeg har ALTID lyden slået fra, tænder kun hvis der er noget jeg SKAL høre, det sker højst 1x/uge

Stopper i øvrigt også altid et eller andet i ørerne, når jeg går i biffen og ser noget action el. lign., så jeg ikke går halvdøv derfra. Man kan sagtens høre rigeligt selv gennem ½ stykke wc-papir

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 06:44

Normalt har jeg også lyden slået fra. men det som sker er at jeg måske har hørt musik, eller set en video på You Tube, og når det så stopper så får jeg ikke slået lyden fra. Det burde heller ikke være nødvendigt. De annoncer med terrorlyd på, trænger skamløst ind i min privatsfære, hvad de moralsk ikke har nogen ret til.

Resultatet ved denne utidige perverse indtrængen er, at man hopper 5 m op i luften af forskrækkelse. Det vil nogen finde morsomt, og hvis jeg så en anden gøre dette, ville jeg nok grine med. Men den som det går ud over, bliver smask irriteret, og så er det ud af klappen

Det er rigtigt Vagn. Lyden i de moderne biografer er den ondehylemig osse så høj, at man næsten er døv, når filmen er færdig

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-08 08:56

... helt enig, og kunne de da bare blive enige om lydstyrkeniveauet, så man kan indstille krammet, - men nej, for hele tiden skal man "skrue" lydstyrken op eller ned - nu tænker jeg også på TV - hvor man da gerne vil høre dele af det udsendte. Helt at slukke for lyden her, er ret upraktisk.
... Kender godt den tortur af en chokbølge, når man pludselig bliver angrebet, - det går hårdt udover stolen, hver gang jeg lander.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-08-08 09:00

Klumme
Var lige inde på dit link, og der var stille som graven!!!
Mon de allerede har taget ved lære?
MVH Akle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-08 09:48

Enig med Klumme - det kan være fustrerende med skjulte reklame-spots, som man ikke ønsker
Der er dog andre, som også syntes det er irriterende men, men, men... det er ikke kun nettet
- http://www.fyens.dk/article/468953:Weekend--Stop-de-skjulte-reklamer
- http://www.cio.dk/art/44405?a=bguide&i=1132
- http://cio.dk/art/45689?cid=2&q=Spil_og_underholdning&a=cid&i=2&o=14&pos=15
- http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/online/browser_hijacking.mspx

man kan jo så håbe på, at der bliver en form for lovgivning på området... som om det skulle hjælpe, men på et tidspunkt må man selv fravælge, at besøge disse sider... som du selv har gjort. Der er så en mulighed for det ændre sig, hvis besøgstallet falder drastisk. Tro mig 'det tal holder de øje med!

En dag kommer der nok et program, hen a'la SPAMfighter til hjemmesider. Et sådan program er (mig bekendt) ikke lavet endnu... men ligger sikkert i støbeskeen, hos nogen af de udviklere, som gør i disse emner. Man har da lov til at håbe!

Hygge... og god dag herfra

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 09:49

Nej det lover jeg dig de ikke har. Det er annoncen fra Danish Crown. Der er 2, en aflang foroven og en kvadratisk lidt længere nede til hø. Skru op for din lyd og hiv courseren hen over annoncen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-08 09:53
Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 09:56

Den reklame er der ikke hele tiden. Så akle har set siden på et tidspunkt, hvor der var andre reklamer.

Da jeg klikkede på dit link 1. gang var det en anden reklame uden lyd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 10:00

Nååå det forklarer jo hvofor. Jammenn så er det bare at vente, hvis man vil forarges

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 10:04

I skrivende stund er den der ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-08 12:03

Citat
så er det bare at vente, hvis man vil forarges
er det pointen i spørgsmålet, at du vil forarges du kan da bare installere AdBlock plus og Flashblock i din Firefox, så er der ro
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/433

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 12:13

ovn.
Ang forargelse: Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt”.

Jeg har ikke firefox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-08 12:27

Det kan der rettes op på Klumme http://www.mozilla.com/en-US/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 12:42

hehe Ja det kan der vel, men sagen er, at jeg har haft Firefox, men da IT-konsulen var her sidst, bad jeg om at få det pillet af. Jeg kan ikke huske hvorfor

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 12:47

Hvorfor skriver du ikke en PM til Per eller kontakter siden http://www.dk-kogebogen.dk/

Husk at slå lyden fra

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 13:45

Det burde du kunne regne ud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 14:09

Nu har jeg regnet det ud , men kan du ikke skrive til "kogebogen" ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 14:12

Jo det kan jeg da sagtens. Men når du har regnet det ud, så burde du også vide hvorfor jeg ikke gør det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-08-08 20:33

Citat
Resultatet ved denne utidige perverse indtrængen er, at man hopper 5 m op i luften af forskrækkelse. Det vil nogen finde morsomt

...Du har godt nok højt til loftet Klumme. Jeg gætter på det er et stunt du laver de nætter hvor din natmad består af en bolle tilsat ballongas (hellium)

Trøst dig med, at du ikke er gift med mig. Jeg skulle efter sigende være fyldt med "støjpis" (døgnet rundt, hihi)....

Min far plejer at sige til min mor, at "nu er ynglet på TV igen" - når Zendiums TV reklame ruller hen over skærmen. Du ved den med Iben Hjejle, hvor hun turbosnakker med Torsten (tandlægen).

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 09:54

Tak for svaret akle.

Det gælder også DR P1. Af en eller anden grund, som kun guderne forstår, skal alle deres ellers glimragende udsendelser, ledsages af noget terrormusik som under/overlæg, men selvfølgelig i en anden lydstyrke end selve udsendelsen. Og ALTID noget der minder om Niels Viggo Benzon's "musik" under et psykotisk anfald.