/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
dr-dem
Fra : LuffeA
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 06-08-08 22:14

I denne tråd:
http://www.kandu.dk/spg124691.aspx

nævner Du at islamiske kvinder bliver omskåret, dette er usandt da det kun er få mørke etniske grupper syd for Sahara der praktiserer det barberi, endnu mere groft er det at det kun er gamle grimme koner og heksedoktorer der presser på for at bevare den "tradition"
En muslimsk kvinde må faktisk gerne få orgasme, men KUN sammen med sin mand, og der er selvklart forbud mod at tænke på det udenfor sengen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-08-08 22:19

Hej luffe.
Ja jeg skulle nok tie hvis det var med en anden.
Tror det ville være det bedste.
Undskyld kunne ikke dy mig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-08 22:28

Det er Dit liv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-08-08 23:09

Citat
Det er Dit liv

Ja heldigvis
Men jeg er så tro at det næsten er løgn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-08 23:13

Citat
endnu mere groft er det at det kun er gamle grimme koner og heksedoktorer der presser på for at bevare den "tradition"

Det er jo ikke rigtigt, for så ville nogen af de unge familier der har boet i de nordiske lande i flere år, langt borte fra "heksedoktorer o.lign", og som får børn her, jo ikke i smug rejse bort og få maltrakteret deres døtre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-08 23:31

Måske respekt for familien eller onde ånder, det kan stikke dybt selv om de har fået et normalt og måske veluddannet liv heroppe, jeg læste om en sygeplejerske der gjorde det på sin egen datter, med den hygiejne som nu kræves ved det indgreb i modsætning til lemlæstelse på et lerstampet gulv i en hytte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 10:58

Citat
og der er selvklart forbud mod at tænke på det udenfor sengen.
.. ja så kan det jo være lidt svært i det hele taget at nå til sengen

dova hvor har du ret - desværre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-08 19:31

Det mest barbariske er at de end ikke overvejer at skære kronjuvelerne af drengene

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 18-09-08 23:11

Denne tradition viser desværre alt for tydeligt at religion bliver brugt som en undskyldning for at begå de mest grusomme handlinger.
Jeg mener heller ikke at det er en muslimsk skik men ikke destomindre bruger de syge mennesker som udfører denne praksis, islam som en undskyldning for at gøre det og dermed gør de indirekte religionen til en medskyldig.

Verden ville være et meget bedre sted hvis ikke så mange mennesker levede i religiøs overtro. Uanset navnet på den hellige bog er religion et instrument for en lille gruppe mennesker (præster, imamer, statsledere etc.) til at bevare magt som ikke tilkommer dem. Mennesket er frit og bør ikke være slaver af religiøst humbug.