/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Alanya eller altanya
Fra : allanni
Vist : 2441 gange
200 point
Dato : 06-08-08 17:26

Hvad er forskellen på Alanya og Altanya?
Og
Vi har hørt at alle danskere tager til Alanya - hvor skal vi tage hen, så vi ikke lige rammer alle danskere.
Vi er omkring de 4o, ønsker gode swimmingpools og iikke langt til havet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 17:33

Citat
hvor skal vi tage hen, så vi ikke lige rammer alle danskere
Så skal I ikke vælge disse destinationer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-08 17:46

Midt i imellem ligger en golf getto med 6-7 af Tyrkiets bedste baner, egen strand og svimmingpool.

Tag der hen uden for sæsonen og I møder ikke mange danskere...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-08 17:49

Citat
Hvad er forskellen på Alanya og Altanya?

Den ene by ligger tættere lufthavnen end den anden

Citat
Vi har hørt at alle danskere tager til Alanya - hvor skal vi tage hen, så vi ikke lige rammer alle danskere.
Vi er omkring de 4o, ønsker gode swimmingpools og iikke langt til havet.

Det bliver svært. De fleste danskere, der tager på en chartertur vælger jo det, som du på samme tid også vil være fri for

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-08 17:52

Begge byer ligger tæt på havet og der er mange swimmingpools begge steder.

http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/kort/tyrkkort.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-08 17:55

Alanya er den bedste af de to med en gammel borg.
Gør som min kones søster og svoger, tag lokalbussen 20-30 km derfra, og I møder ingen danskere...

Altanya ligger for tæt på lufthavnen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-08 20:52

Golf gettoen, hvor vi har boet og spillet, hedder Belek;
lidt dyrere, men med mange hoteller, privat lige ned til vandet...

Vil I være uden for mange danske turister,
enten lidt dyrere som Belek
eller lidt væk, fra eksempelvis Alanya med bus...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-08-08 23:32

Citat
Hvad er forskellen på Alanya og Altanya?

Bortset fra at byen ikke hedder Altanya, men derimod Antalya, så har jeg været begge steder, og vil KLART anbefale Alanya af de to. Danskerne vil jeg ikke bekymre mig så meget om. Det er langt værre med de påtrængende Tyrkere - dem kan man virkelig få nok af efter en lille uges tid. Magen til cirkus foran deres små butikker og spisesteder har jeg sjældent oplevet. Tag dine pigsko med for en sikkerheds skyld - så du kan stå fast, når de forsøger at slæbe dig med ind og platte dig for penge.