/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Omskifterbox AKKU / BATT.
Fra : pepe1
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 05-08-08 22:29

Hej
Jeg har købt en gammel Campingvogn, under vaske sidde der en lille box med en omskifterknap på
hvor der stå AKKU hvis man vippe den op og der stå BATT. hvis man vippe den ned.
er der nogle der kan fortælle mig hvordan den virker. ( nogle af ledning er faldt af)

Hilsen pepe1

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-08 22:49

Det lyder som en til at skrite fra transformator strøm til batteri strøm.
Altså jeg forstiller mig den f.eks kunne bruges til at varme vand og når du så er på en campingplads med et strøm stik så kan du hive en ledning fra din vogn til et almindeligt 220volt stik og trække strøm derfra og når du er på farten eller langt væk hvor der ikke er nogen stik du kan bruge så kan du bruge batterierne i vognen til at varme vand eller hvad det nu er så det er til.
Kunne det ikke også være til belysningen og alt andet elektrisk i vognen.
Har sådan en campingvogn ekstra batteriet et eller andet sted ?

Tja jeg gætter bare.

Kommentar
Fra : pepe1

Dato : 05-08-08 22:56

ja den har et løs Bat. under vasken, men der er ikke noget 220 V ved boksen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-08-08 00:34

Akku = Akkumulator, hvilket er det samme som et batteri, men mon der ikke menes skift mellem bilens startbatteri og et specielt installeret batteri (Akku'en) i campingvognen.

Du bør nok have en del mere indsigt hvis du skal få det til at fungere igen. Dels kan det være ret store strømstyrker der er tale om, dels skal du jo kunne oplade uden at ødelægge noget

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 25-08-08 11:52

Jeg tror noget andet. Den omtalte omskifterkontakt, er strøm til vandhanes eliktriske pumpe (som går på volt)