/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Formmail
Fra : Render
Vist : 1333 gange
50 point
Dato : 05-08-08 18:32

Jeg vil lave en side (på min hjemmeside) hvor brugerne kan skrive en besked, det skal foregå via formmail
Jeg har fulgt den vejledning min udbyder har under deres FAQ. Men det virker ikke, der kommer en fejlmeddelelse Error: Bad/No Recipient
Er der nogle der ved hvad der er lavet forkert.

Min udbyders vejledning:
For at få FormMail-scriptet til at virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>

Min egen side har følgende html kode:
<form method="post" action="http://[B]www.art-utopia.dk[/B]/cgi-bin/FormMail.pl">
<p>
<label>
<textarea name="textfield" cols="40" rows="5"></textarea>
</label>
</p>
<p>
<label>
<input name="Send knappen" type="submit" id="Send" value="Submit" />
</label>
<label>
<input type="reset" name="Submit2" value="Reset" />
</label>
</p>
<p>
<input type="hidden" name="recipient" value="min mail adresse har jeg skrevet her.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://[B]www.art-utopia.dk[/B]/besked_side.html">
</p>
</form>

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 05-08-08 18:45

Jeg ville fjerne alle de <p> [b] og <label> som du har i koden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-08 19:24

Du skal selvfølgelig have en gyldig adresse til en cgi server, for at din formmail kan behandles, samt din email adresse, hvor resultatet skal sendes.

Kommentar
Fra : Render

Dato : 05-08-08 20:00

Til severino
Min udbyder er on-com som har en vejledning til formmailen vist på mit første indlæg, det er vel en gyldig adresse til en cgi server

Til Ilhja
de [b]’ er som figurere på koden er opstået fordi jeg prøvede at fremhæve med fed tekst her på Kandu . Og labels er vel bare tekst på mine form knapper og <p> mellemrum og det burdte jo ikke have noget at sige. Koden ser sådan ud uden [b]
<form method="post" action="http://www.art-utopia.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<p>
<label>
<textarea name="textfield" cols="40" rows="5"></textarea>
</label>
</p>
<p>
<label>
<input name="Send knappen" type="submit" id="Send" value="Submit" />
</label>
<label>
<input type="reset" name="Submit2" value="Reset" />
</label>
</p>
<p>
<input type="hidden" name="recipient" value="min mail adresse har jeg skrevet her.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.art-utopia.dk/besked_side.html">
</p>
</form>

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 05-08-08 20:11

<p> er ikke mellemrum, det er <br>. <p> er afsnit. Så hele din formmail skulle være i en <p> og ikke op del i dem.
Jeg kan så ikke se hvorfor du vil bruge <label>.

Men når jeg lige ser efter, det skal nok se sådan her ud:
<form method="post" action="http://www.art-utopia.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="min mail adresse har jeg skrevet her.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.art-utopia.dk/besked_side.html">
<textarea name="textfield" cols="40" rows="5"></textarea>
<input name="Send knappen" type="submit" id="Send" value="Submit" />
<input type="reset" name="Submit2" value="Reset" />
</form>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 05-08-08 20:30

Hej Ihja
tak for forslaget, virker desvære ikke. sådan ser koden ud efter jeg har fulgt dit forslag. alt undtagen min mailadressen (ønsker den ikke offentlig gjort her) står som herunder.
<form method="post" action="http://www.art-utopia.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="min-mail@mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.art-utopia.dk/besked_side.html">
<textarea name="textfield" cols="40" rows="5"></textarea>
<input name="Send knappen" type="submit" id="Send" value="Submit" />
<input type="reset" name="Submit2" value="Reset" />
</form>

Accepteret svar
Fra : klamigen

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-08 20:33

http://www.scriptarchive.com/
Er hvor du kan HENTE dit script,,,,
Citat
min mail adresse har jeg skrevet her.dk">

Og husk at LINKE til OVENSTÅENDE /link/ side.
__________________

ELLERS VIRKER DENNE__lav selv ændringer, HVOR JEG HAR SAT XXXXXXXXX´er
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>&oslash;&aring;&Oslash;&aring;</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
<script language="JavaScript">
<!--
function sendMail() {
if (document.forms[0].recipient.value == "") {
alert("No recipient has been specified!");
;
}
if (document.forms[0].message.value == "") {
alert("No message has been entered!");
;
}
if (document.forms[0].subject.value == "") {
document.forms[0].subject.value = "No subject";
;
}
// Construct a mailto: URL with all the details:
document.forms[0].action = "mailto:" +
document.forms[0].recipient.value
+
"?subject=" +
document.forms[0].subject.value;
return true;
}
//-->
</script></head>

<body background="../../../../Programmer/Namo/WebEditor%203/lib/ClipArt/Background/Color/black.gif"
bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;
<div align="center"><table border="0">
<tr>
<td align="right"><form method="post" enctype="text/plain">
<input type=hidden name="recipient" value="klummeXXXXXXXXXXXXX@gmail.com"> <p
align="left"><font size="3"><b>&nbsp;</b></font></td>
<td width="374"></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><p align="left"><font size="3" color="lime"><b>Ang&aring;ende
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></font></td>
<td width="374"><p align="left"><font size="3"><input type="text" name="subject"
size="30"></font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top"><p align="left"><font color="lime"><b>Skriv
din besked.</b></font><font color="lime">&nbsp;</font></td>
<td width="374" valign="top"><p align="left"><font size="3"><textarea
name="message" rows="11" cols="29"></textarea></font></td>
</tr>
</table></div>
<p align="left"><font size="3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input
type="submit" value="Send mail" onclick="sendMail()" style="color:maroon; background-color:lime; border-width:medium; border-color:yellow; border-style:double;">
</font></p>
</form>
<p align="left"><font size="3"><br></font></p>
<p align="center">&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 05-08-08 20:38

Har du andre problemer, eller vil du ændre, så er der
mange er kender BEDRE `` FORM´s for mails__
Der findes også programmer, der laver det hele for dig,
MEN er lige GÅET i og kan ikke HOWE programmet.

Men du kan smide en PM, så får du en henvisning til DET.

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 05-08-08 20:39

altså hvis det er så ændre dette:
<form method="post" action="http://www.art-utopia.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
til
<form method="post" action="mailto:din email">

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 05-08-08 20:41

LÆSER SOM BARE
hvor brugerne kan skrive en besked
Så skal du sikkert have fat i ? noget PHP/ ASP.

Eller bare en/ t side hvor i kan snakkke sammen.
Stadig fra samme Firma.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 05-08-08 20:43

Og husk at tillade andre at sende/ videre, over din egen server.
CHMOD__?

Kommentar
Fra : Render

Dato : 05-08-08 22:17

Tak til alle for hjælpen, koden jeg fik af klamigen virker.

Klamigen skrev
http://www.scriptarchive.com/
Er hvor du kan HENTE dit script,,,,
Citat
min mail adresse har jeg skrevet her.dk">
Og husk at LINKE til OVENSTÅENDE /link/ side.

Jeg er bare nysgerrig efter hvad der menes med at hente scriptet på den anviste adresse og linke til siden. Betyder det at jeg skal hente en kode som den jeg har fået til at virke og den kode skal linke til siden eller ?

Jeg er bare nysgerrig efter hvad der menes med at hente scriptet på den anviste adresse og linge til siden. Betyder det at jeg skal hente en kode som den jeg har fået til at virke og den kode skal linke til siden eller ?

Godkendelse af svar
Fra : Render

Dato : 06-08-08 16:23

Tak for svaret klamigen.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 30-08-08 20:55

Citat
Jeg er bare nysgerrig efter hvad der menes med at hente scriptet på den anviste adresse og linge til siden. Betyder det at jeg skal hente en kode som den jeg har fået til at virke og den kode skal linke til siden eller ?

ANER det ikke,__kan ikke huske mere, men jeg mener selv at have
hente OVENNÆVTE på samme side, eller em der minder om DET.
Og så eller BARE rettet farver og andet.

MEN__som skrevet, skal DU JO selv rette lidt på det der står i
''formlen'', men husk samtidigt, at ikke ALT virker.

Ellers se mere på denne side-----`?
http://www.coffeecup.com/software/

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 30-08-08 21:00

sikkert bare noget med ????? html.dk ?