/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Diasshow med hurtige tekster
Fra : Tilde10
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 04-08-08 20:51

Jeg vil gerne samle mine billeder overskueligt samme og skrive tekster til.
Men jeg kender bedst power point, men det tager alt for lang tid at hente hvert enkelt billede og lave tekstbokse for at skrive en lille note SOM VISES VED DISSHOWET!

Hvis der er nogen der kender en god og hurtig måde at gøre det på vil jeg blive rigtig glad.

Jeg bruger Microsoft office!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-08-08 21:34

Hej Tilde10

Jeg har lige med stort held lavet et diasshow ved hjælp af Windows Movie Maker ! og bag efter har jeg brændt det ned på en DVD så det kan afspilles i vores DVD afspiller.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-08-08 22:14

Prøv gratisprogrammet Photostory - download her:
http://www.microsoft.com/danmark/uddannelse/photostory1.mspx

Med Photo Story 3 kan eleverne skabe fortællinger, der ikke har skriftligheden som det primære udtryk. Det er et multimedieværktøj, der kombinerer billeder, tekst og lyd. Børn og unges medieforbrug foregår for en stor del via ikke-skriftlige kanaler, og derfor er det oplagt, at de selv lærer at arbejde med mulighederne.

Helt almindelige billeder, taget med et digitalkamera, kan ved hjælp af Photo Story 3 få tilført bevægelse, musik og andre effekter – og en billedserie kan dermed blive til en lille video. Der kan desuden lægges tekst og speak henover billederne i videoen. Programmet er nemt og intuitivt at bruge.

Kommentar
Fra : Tilde10

Dato : 05-08-08 14:11

Tak for begge svar. Det lyder til at det er muligt på en eller anden måde
Hvor finder jeg windows movie maker, skal det købes i forretning eller downloades?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-08-08 00:47

Hej Tilde10

Jeg har det som en del af mit Vista, men fandt lige hurtigt et link her som passer til windows XP.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx

Det som jeg har er på dansk, så jeg vil tro det er muligt at finde det på dansk også til XP. Hvis du er heldig har du det måske et sted på din computer.

Hilsen
PPK