/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
undertekster på .avi
Fra : Nick10
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 04-08-08 16:59

jeg har købt en serie i usa og har lagt afsnitne ind på min pc, så har jeg fundet nogle undertekster som passer til, hvordan kan jeg nemmest lægge undertekster ind så jeg kan putte det over på min ipod?

Nick10

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-08-08 19:46

Film-filerne og undertekst-filerne skal have samme navn, men selvfølgelig forskellig filtype. De skal også ligge i samme mappe som filmfilen

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 04-08-08 23:17

Du skal bruge det program der hedder TMPGEnc i dette herlige program trækker du din film ind, og så trækker du også din tekster ind, og så trykker du på knappen, og så en rum tid efter har du en film med undertekster, det er da' nemt.
NEJ det du der er igang med er hårdt arbejde, du skaffer dig det før omtale program, din film, skal ligge som en AVI fil,så trækker du den ind i programmet.
Det næste er så dine undertekster, dem trækker du så også ind, men her skal du kontrolere hver enkelt tekstlinie, om de nu ikke er for lange, for så fylder de jo næsten halvdelen af skærmen, det kommer du nemt ud for hvis dine undertekster er lavet i Subtitle workshop, som ellers er et godt program, men når du så har rettet hver enkelt tekstlinie til, så kan du prøve at brænde den over på en DVD, dette går helt af sig selv, det er IKKE nødvendigt. at de har samme navn, men når du er færdig med din DVD, så vil du blive noget skuffet, for der er ikke nogle undertekster på, men så læg skiven over i en anden maskine, så kommer dine tekster frem hvorfor nu det, jeg ved det ikke.

Held og lykke med det, for det er faktisk meget sjovt....

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 07-08-08 11:36

Hej

Jeg bruger gratis programmet "VLC media player, som kan downloades her:

http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Der kan du i hvert fald tjekke om avi-filen og underteksterne passer sammen, samt se filmen med undertekster på din computer.
Mht. Ipod delen, så ved jeg desværre ikke så meget, men jeg har fundet et spørgsmål fra en anden, samt svar til ham, her:

http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=96537

Håber det kunne hjælpe lidt