/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
hunde adfærdsterpeut
Fra : hjælp24
Vist : 410 gange
40 point
Dato : 04-08-08 15:09

hej.

Jeg er en pige på 12 år,som godt kunne tænke sig at vide
hvad uddannelser man skal tage, og hvilke fag man skal hænge godt i,
hvis jeg skal være hunde adfærdsterpeut, da jeg har besluttet mig til hvad jeg gerne vil.
Hvis i har nogle gode råd til hvordan man så småt kan starter når jeg bliver ældre, ville det være rart hvis i ville svare.

Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 15:18

Prøv at læse på denne hjemmeside,der skulle du kunne få svar

http://www.etologi.dk/EtologiskInstitut.htm

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-08-08 15:21

Der er ingen sådanne krav endnu

Men det er godt at hænge i specielt engelsk og tysk, da meget faglitteratur stammer herfra. Der skal læses nogle bøger på disse sprog

Vaxen

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 04-08-08 17:33

Som 12 årig er det en god ide at følge godt med i alle fag

Når du når til den alder, hvor folkeskolen slutter, så vil du være glad for den viden du har fået.

"Kravene" til den tid er måske er måske anderledes end i dag.

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 04-08-08 22:25

hej...^^

jeg tænkte også på at blive det, og har snakket med min UU-vejleder altså en uddannelsesvejleder, man får i 8-9 klasse.
du kunne måske gå ind på www.ug.dk (uddannelsesguiden) der kan du søge om, hvilke fag du skal tage og, hvilke niveauer de skal have.
Ellers får du vejledning når du kommer op i de større klasser...
Du får din egen vejleder som du kan snakke med og han/hun vil finde ud af hvor lang tid det tager at uddanne sig til det osv. måske har du allerede din egen uddannelsesbog? ^^
fik først min i 8. hehe
held og lykke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 22:27

Darl.... der står desværre ikke noget på ug, jeg tjekkede det tidligere på dagen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 22:28

Darl,,, det var altså ikke ment som kritik, for ideen var da god nok

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 04-08-08 22:31

det iorden...^^ tog det heller ikke sådan.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-08-08 11:10

Hej du kunne prøve at tage kontakt til Hundeadfærdsterapeut og høre om uddannelsen.
F.eks her
Citat
INSTRUKTØRUDDANNELSE

DE TO INSTRUKTØRHOLD ER NU SAMMENSAT OG VENTER BARE PÅ AT "STARTSKUDDET" GÅR D. 01.06.2008.

PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT ER DER IKKE PLANLAGT NYE HOLD. HVIS JEG STARTER FLERE HOLD OP, VIL DET BLIVE ANNONCERET HER PÅ HJEMMESIDEN.
SÅ HVIS DU SKULLE VÆRE INTERESSERET I AT STARTE PÅ ET SENERE HOLD, VIL JEG BEDE DIG OM AT HOLDE ØJE MED SIDEN.

DU ER VELKOMMEN TIL AT SKRIVE EN MAIL TIL etgladhundeliv@mail.dk, HVIS DU HAR SPØRGSMÅL TIL UDDANNELSEN.

BEHANDLERUDDANNELSEN VIL KUN KUNNE TAGES AF ELEVER, DER ALLEREDE HAR GENNEMGÅET INSTRUKTØRUDDANNELSEN.
http://www.etgladhundeliv.dk/default.asp?MenuID=9&O=INSTRUKTØRUDDANNELSE

Flere muligheder her
http://vimedhund.tv2.dk/link/index.php/category-Tr*25E6ning.html

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-08-08 10:16

Da jeg var i din alder ville jeg være musiker. Min dejlige musiklærer sørgede for at jeg trods den unge alder kom i praktik i det kongelige teaters kapel.

Måske kan du kontakte nogle Hunde adfærdsterapeuter og høre om der var en lignende mulighed for dig (hvis skolen siger nej, så evt i efterårsferien). På den måde kan du komme helt tæt på og finde ud af hvad det indebærer og høre hvilke kvalifikationer du bør sørge for at få.

Måske kan du tage et fritidsjob som hundelufter, tilbyde at træne andres hunde eller andet du kan finde på.