/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Medbring dørkile på rejser????
Fra : Desimule
Vist : 1522 gange
100 point
Dato : 04-08-08 08:26

Der findes en bog der hedder "Rejs sikkert", med gode råd til kvinder (rådende kan vel også bruges af mænd , der rejser alene. Jeg har ikke læst bogen, men ved der nævnes, at man bør medbringe en dørkile. Mit spørgsmål er så: "Til hvad, eller hvordan skal man bruge den. Jeg forestiller mig, at den skal sættes under døren, når man er på sit hotelværelse, men hvis det er tilfældet, så vil den i de fleste tilfælde kunne ses fra ydersiden, og så kan den vel bare skubbes ind i værelset - eller hvad???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-08-08 08:39

Hvis den er ligeså dum som den her:
http://www.designertorvet.dk/page123.aspx?recordid123=13

har du ret.

Der findes vel andre fabrikater der ikke så let lader sig skubbe væk udefra?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 08:50

Forfatterens egne ord
Citat
Hun forklarer, at plastikkiler til døren er uundværlige, fordi de kan forhindre uvedkommende i at trænge ind på hotelværelset, mens man sover eller er i bad.

http://24.dk/article.jsp?articleId=1065

En plastik dørkile som denne her, vil ikke være meget synlig, hvs den da overhovedet kan ses -

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.clasohlson.no/Archive/Images/Products/Lo/203847_X_2006-06-29_093601_277.jpg&imgrefurl=http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx%3Fid%3D21921747&h=80&w=153&sz=3&hl=da&start=15&tbnid=FmdgEWydVLRPXM:&tbnh=50&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dd%25C3%25B8rkile%26gbv%3D2%26hl%3Dda

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-08 09:07

Lås døren, vil en bandit ind sparker han bare døren ind med karm kile låse og mere.
En god ven oplevede netop dette.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-08 09:12

Og den bog, er sikkert skrevet af en hysterisk kvinde med en hemmelig drøm
om voldtægtsmanden der tilfredsstiller hendes behov.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-08 09:14

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 8

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 10:11

Er der ikke som regel en stol på et hotelværelse, den ville jeg vippe, så den stod i spænd under dørhåndtaget... hvis jeg overhovedet ville gøre noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 10:37

Hvorfor er der aldrig nogen kvindelige indtrængere.

Men jeg ville nok heller bruge noget som larmer, når døren åbnes.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 04-08-08 11:53

Til HelleBirgitte: Om den vil kunne ses, afhænger af hvor stort mellemrum der er mellem dør og gulv - jo større mellemrum, des længere skal den jo skubbes ind (ud?) under døren. Jeg har været ude for, at der har været temmelig stort mellemrum.

Til Teil, som du underskriver dig med i dette tilfælde, du har jo også andre profiler: Kunne du ikke snart stoppe med at hænge folk ud og komme med dine uinteressante kommentarer. Du er bare alle vegne og fylder ellers seriøse indlæg med en masse bavl. I øvrigt har jeg forklaret dig om min "dårlige" statistik én gang, så dét (og dig) gider jeg ikke spilde min tid på mere.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 12:01

Hej Desimule dit spørgsmål var
Citat
Til hvad, eller hvordan skal man bruge den

Det var det, jeg prøvede at svare på, ved at citere forfatteren

Jeg syntes bestemt ikke, at det lyder som en ide, der er meget sikkerhed i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 12:04

Vi har nogle gule kiler, ligner nærmest oste, hvor overfladen er rillet, den kan da godt holde en dør lukket

Vores er købt i et byggemarked, og bliver brugt til vinduer, når de skal skummes op o.lign

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-08-08 12:19

Man kan købe en kile med alarm. Når nogen prøver sig på døren så går alarmen.
Jeg skal prøve at finde et link.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:12
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 15:14

Eyvind... ja lige præcist, de kan godt nok stoppe en dør, eller rettere, man skal godt nok skubbe hårdt til, for at døren går op

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 04-08-08 15:35

Jeg kender godt de kiler, det var også dem jeg selv havde i tankerne. Men den kan jo ses udefra, så den kan vel bare skubbes ind i værelset????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 15:40

Ja i den længde den har fra "fødslen af", men du kan da korte af den, det spidste stykke i starten af den vil du jo ikke få brug for, de fylder og vejer da heldigvis ikke så meget, så kan de ikke tage et par stykker med??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-08 20:40

Citat
Til Teil, som du underskriver dig med i dette tilfælde, du har jo også andre profiler: Kunne du ikke snart stoppe med at hænge folk ud og komme med dine uinteressante kommentarer. Du er bare alle vegne og fylder ellers seriøse indlæg med en masse bavl. I øvrigt har jeg forklaret dig om min "dårlige" statistik én gang, så dét (og dig) gider jeg ikke spilde min tid på mere

Klap du i kvinde, du lyder som en af dem der ønsker og drømmer om v..t.
Jeg siger hvad der passer mig her.
Og hvis jeg mener so så siger jeg det.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 04-08-08 20:58

alimak.....jeg har prøvet at lede efter den du taler om, men kan ikke finde den, så du må meget gerne komme med linket, hvis du kan.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 21:23
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 21:30

Alletiders HelleBirgitte - den vil jeg kigge på.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 21:34

Ok Eyvind
Citat
Hvorfor er der aldrig nogen kvindelige indtrængere
Hvad vil du så lige bruge den til

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-08 22:47

Det er denne jeg tænkte på:http://home-furnishings.drleonards.com/Home-Furnishings/Financial-Home-Safety/Door-Wedge-Alarm/18170.cfm

Det som er vigtig også at tage med sig på hotel i udlandet er en lommelygte. Hvis det bliver brand og strømmen går om natten.En brandmand kollega jeg havde, rejste aldrig uden lommelygte og brand reb når han skulle udenlands.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 05-08-08 06:53

Tak for svaret alimak. Sådan en (eller flere) må jeg have, den er også så høj, at den ikke vil stikke ud på den anden side af døren. Hvis nogle af jer andre også vil købe den, skal I være opmærksom på, at ved køb fra USA, kommer der både told, moms og ekspeditionsgebyr på. Dette undgås hvis man køber fra et EU-land.

Tak til alle for interessen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-08 10:23

Citat
Hvad vil du så lige bruge den til

......................................så døren ikke smækker helt i.