/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Merkonom
Fra : ivanovic1
Vist : 1312 gange
50 point
Dato : 11-03-03 13:03

Er der nogle der ved hvor hurtigt man kan tage akademimerkonom uddannelsen, og om man kan tage den på dagstudie?

Mit primære spørgsmål går på hvordan man tager akademimerkonom uddannelsen hurtigst.

Et andet spørgsmål er, at jeg ved at man kan tage 2 del HD efter akademimerkonom uddannelsen. Men er der en anden hurtig måde, at komme op på 2 del HD, hvis man ikke ønsker, at tage 1 del HD på dagstudie hvilket varer 1 år.

Tænkte på om der var nogle andre uddannelser på omkring 1 år hvorefter man kan komme op på 2 del HD.

Hilsen Ivanovic

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-03 13:54

Hej Ivanovic1

Nu kommer det jo lidt an på hvor i landet du befinder dig, men prøv lidt fra denne 'suppe'
http://www.google.com/search?q=akademimerkonom+uddannelsen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 11-03-03 15:31

Det som det hele går ud på er at komme op på 2 del HD så hurtigt så muligt, og helst så let så muligt da 1 del HD ikke interesserer mig ret meget.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 04-06-03 22:58

Hvad med at prøve finansøkonom uddannelsen??? går selv på den... Tager 2 år, de første 1½ er teori, det sidste ½ er praktik og hovedopgave. Uddannelsen gælder for HD 1. del. Og kan tages i Aalborg, Hobro, Århus og København.

MathildeP

Kommentar
Fra : she79

Dato : 07-06-03 17:22

Hej MatildeP.

Jeg går og overvejer at læse til finansøkonom - har tidligere oprettet dette spørgsmål på kandu http://www.kandu.dk/dk/spg/15647. Måske du vil svare på mine spørgsmål??? Og evt. nævne et par bøger som I bruger på uddannelsen - for jeg kan vurdere lidt om niveauet. Hvor i landet læser du selv?

Her er mine spørgsmål igen:

Hej.

Er der nogen, som har nogle erfaringer med uddannelsen til finansøkonom?

Jeg tænker bl.a. på, hvor dygtig skal man være til fx. tal og matematik osv.?

Hvordan er uddannelsen fx. til sammenligning mad at være bankelev? Og hvordan iforhold til HH?

Foregår meget af undervisningen på engelsk?

Og er det en stor fordel at være meget udadvendt eller har en person, som er en smule genert også en chance?

Hvordan er kønfordelingen generelt på uddannelsen?

Jeg har desuden hørt meget om, at det ikke altid er lige nemt at få arbejde bagefter - hvilke erfaringer har I mht. det?

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-09-03 18:43

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 20-09-03 00:23

Hej She79

Havde desværre ikke set at du havde skrevet herinde.. Men vil da selvfølgelig prøve på at besvare dine spørgsmål... Jeg tager selv I Hobro vælger man næsten fra starten af om man vil være: Ejendomsmægler, ejendomsadministrator, i Pengeinstitut, eller være Revisor.
Øh... Bøger.. Tænke tænke... I statistik brugte man førhen en statistikbog af Aczel, kan ikke huske hvad den hedder. Jura: Dansk privatret (stor grøn bog) Global økonomi bruges der Økonomisk teori, og beskrivende økonomi. Privat økonomi, bruges der som regel ikke andet end den bog der udkommer hver forår der hedder fx skatten 2003.

1. Mener at det eneste krav der er at man skal ha matematik på C-niveau, det er en fordel at ha fx en HH, da en del af fagene relaterer til ting man har lært i undervisningen der. Men det er som sagt ikke noget krav.
2 Forskellen fra at være bankelev, er at man sidder i 1½ år og har teori, og derefter 3 mdr i praktik. Og derefter kommer man i et PI og egentlig er lige så "lost" som eleven, men da man har teorien så skal man bare have 1 år i et PI for at være bank-assistent. Mener lønnen når man kommer lige fra skole er omkring 20.000.. Så det er da også udemærket i forhold til at være elev.
3. Intet af undervisningen i Hobro foregår på engelsk. Inden jeg afsluttede statistik, var statistikbogen på engelsk, men mener at den er skiftet ud for de næste hold.
4. Det er selvfølgelig altid en fordel, men man har et fag der hedder KUnde og Samarbejde, og der lærer man rimelig godt at stille sig op og snakke foran folk, selvom man er genert
5 Sådan på øjemål er der vist flest piger på uddannelsen. I vores klasse her på 2. år, er vi 10 piger og 7 drenge.
6. Mener at der i hvert fald i Hobro er 95% i arbejde, hvis ikke det er mere... De tilbagemeldinger jeg har hørt fra de steder som skolen har snakket med, der har taget elever fra Hobro, de er meget positive, og det hjælper jo en del...

Har du flere spørgsmål så skriv bare, eventuelt på min mail mathilde@ofir.dk (husk h i mathilde) Ellers kig på www.finansøkonom.com, siden virker ikke lige nu kan jeg se, men skal nok lige rykke systemadmin for det mandag. Ellers prøv www.hgmf.dk, der står der også et telefon nummer, og via det kan Carsten Pors kontaktes, han er vores uddannelsesleder, og har sikkert også en masse oplysninger du kan bruge..

Bedre sent end aldrig, og held og lykke

Knus MathildeP

Kommentar
Fra : she79

Dato : 22-10-03 18:27

Hej Matilde.

Tak for svar.

Jeg er netop startet på finansøkonomuddannelsen, og det virker til at være mig.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 31-10-03 10:40

Oki. Det var da godt..

Hvor henne i landet befinder du dig?? Nu er jeg jo heldigvis snart ved at være færdig