/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Server problemer?
Fra : tbayh
Vist : 546 gange
103 point
Dato : 03-08-08 15:04

Jeg har en zyxel router fra Cybercity og en trådløs linksys router. Derudover har jeg en Qnap 209 Pro. Den fungere upåklageligt, men vil gerne bruge den som server. Har oprettet en host på dynd.org, men kan ikke bruge min nye adresse til at komme ind på den?
Nogen som ved hvordan jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-08 17:11

Du skal sætte den på den første router med kabel helst.
Og så skal du tilladen fri adgang til serveren (DMZ)
Så vil gratisdns hoppe ind til den.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-08-08 17:48

Hej og undskyld mit sene svar. Hvor er DMZ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 103 point
Dato : 05-08-08 18:36

DMZ hvor ligger på din router (jeg har kun manual til Linksys / Hawking / Dlink

Men det står i din manual der sikkert ligger på en CD som fulgte med.
Måske hedder det også noget med NAT

Men det er simpelthen en tilladelse som routeren skal give så når der spørges (gratisdns) på din IP-adresse bliver der henvist direkte til serveren.

Tilladelse skal ligge i den første router og serveren skal på samme router.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 16-10-08 00:55

Tak for svaret Eyvind. Og undskyld den sene respons.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 09:39

ok