/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fjerne rester af tape
Fra : Rasmuzzen
Vist : 2559 gange
100 point
Dato : 03-08-08 09:34

Hvordan fjerner jeg bedst / nemmest rester af brun tape..du ved sådan noget man bruger til større pakker...jeg satte en besked til posten på postkassen og nu er der rester af denne tape på den...

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 03-08-08 09:46

Prøv lampeolie

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-08 09:54

Prøv fortynder den opløser det lidt efter lidt eller sprit

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 10:01

Eller en isterning... det kan hjælpe med at fjerne tyggegummi, så hvorfor ikke tapelime

Eller hvis ledningen er lang nok, så kan du bruge en føntørrer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-08-08 10:02

Hvis du bruger fortynder eller sprit risikerer du, at du også fjerner postkassens farve.

Det er bedre at forsøge med det, som bauchmann anbefaler nemlig lampeolie eller lugtfri petroleum.

mvh
joan

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-08 10:05

Kommer an på om postkassen er farvet

Kommentar
Fra : Rasmuzzen

Dato : 03-08-08 10:14

postkassen er hvid

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-08-08 10:20

hvis du har noget kontakt rens er det perfekt eller wd 40
bruger det selv på mit arbejde og det angriber ikke plastik
eller farve

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-08-08 11:03

Det har du ganske ret i kære Stig, men Rasmuzzen siger den er hvid, så der er fortynder vist ikke det rigtige - vel?

hils!

joan

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-08 11:50

Nej joan
Men det sagde han jo kun bagefter. Hav en god dag.
Stig

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-08-08 12:28

Stig:
Citat
Men det sagde han jo kun bagefter

Ja men, jeg er jo så forudseende

Ha' også selv en god dag!

joan

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-08-08 14:36

Jeg ville bruge rense benzin

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 03-08-08 15:37

Lampeolie....... prøv det først. Det tar' i hvert fald ikke farven

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-08 17:28

Benzin

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-08 17:33

Okay lampeolie eller sulfo, det skal gennemvædes med et produkt der ikke beskadiger lakken og skrabes forsigtigt af ad flere omgange.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-08-08 22:31

Hej
Jeg ville forsøge med sprit
Ingelein

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-08-08 23:02

Citat
Jeg ville forsøge med sprit
siger du Ingelein, men så risikerer Rasmuzzen også at der, hvor spritten anvendes efterlades et farveløst område ligesom stedet bliver mat.
Sprit kan fjerne farve fra en kuglepen, men limrester fra tape skal tages med olie - lampeolie eller petroleum (samme) eller som tidl. nævnt: fed sulfo i rigelige mængder og så tålmodighed og lidt "knofedt".
Så skal det nok gå af.

mvh
joan

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-08 23:20

Jeg tror maxhankat er en gammel hunkat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-08-08 00:16

Hej du der Stig do!

Ku' du ikke bare sige, at du tror, det er en hunkat?
Hils fede Frede.

Ha' en god - en rigtig god ferie.
Du skal vel ud og pilke laks??????

God nat og sov godt.

katten.