/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund fra England - IPATA
Fra : tuka
Vist : 3462 gange
200 point
Dato : 03-08-08 00:10

Hejsa!

Jeg overvejer at købe en hund fra england. I den forbindelse, vil jeg høre, om der er nogen der har erfaring med dette?? Jeg er specielt interesseret i, at få at vide, om nogen kender til et kæledyrs transport firma der hedder IPATA Pet Delivery Company (www.ipata.com). For at få hunden skal jeg betale alle pengene til dette firma, og jeg er meget usikker på om dette er sikkert....Jeg ved godt, at det er bedst at betale 15.000 kr. til en kendel i Danmark, men nu er mit hjerte altså faldet for en lille hvalp i england.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 00:23

Prøv engang lige at læse denne tråd

http://www.kandu.dk/spg123042.aspx

Kommentar
Fra : tuka

Dato : 03-08-08 01:40

Hej Nordsted1!

Har læst det! Jeg er for øvrigt ejer af en dejlig, dansk yorkshire terrier. Jeg ved jeg bevæger mig ud i noget usikkert, når jeg ønsker at købe hvalp fra udlandet, men jeg er altså bare helt vild med denne lille hvalp! Jeg ønsker at få informationer omkring transport firmaet: IPATA Pet Delivery Company (www.ipata.com). Er der nogen der kender til det??

Hilsen Anja

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-08-08 02:07

Nej, du kan få den med et fly direkte som tager hunde med der er kun få fly der gør det.

Men bedre er selv at transportere den hjem, så ved du også hvad du får med hjem,

Har du orienteret dig med fødevarestyrelsen om regler omkring import af hunde fra England.

ellers læs her
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/UK.htm

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_til_Danmark/forside.htm

du skal have tilladelse fra fødevarestyrelsen
og grænsepoliti
foruden det du selv kan læse om.
og når den kommer til danmark skal den hunderegistreres inden 4 uger pris 85 kr.
og du skal hvis det er meningen af den skal stå i dkk også have en ansøgning fra dkk på en import stambog pris 600 kr.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 03-08-08 09:58

Hej Anja

Prøv at ringe til Linda Little Big Horn, der vil du sikkert kunne få svar på dit spørgsmål

IPM

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 03-08-08 10:30

Hej

du kan også prøve at kigge forbi DDK de har også lidt om reglerne for at import at hund fra udlandet.
Men jeg kender ikke noget til det firma, jeg ved bare hvis det var mig så ville jeg selv hente den og følger med den hjem og finde en evt. et fly som gerne ville have hund med på turen.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/923/147

Men held og lykke med den nye hund

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-08-08 20:22

Der står højt og tydeligt på IPATA's hjemmeside det blot er en sammenslutning af hundehandlere.

De kan altså ikke transportere noget.

Hold dig langt væk fra sådan noget.

Kommentar
Fra : tuka

Dato : 04-08-08 20:45

Hej Alle!

Tak for alle svarene. Jeg har fundet ud af at Ipata IKKE er et transport firma. Køber jeg hund i England bliver den transporteret gennem danske "Trust Forwarding" som er medlem af Ipata, ellers tager jeg selv til England efter hunden. I øjeblikket er jeg ved at finde ud af om alle papirer og registringer er ok (hundepas, vaccine, og chip).

Jeg er dog stadig interesseret i at høre fra nogen der har købt hund i England, og fået den transporteret hertil gennem en af Ipatas medlemmer

Anja