/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
restgæld i båd?
Fra : kimstorm
Vist : 2179 gange
100 point
Dato : 02-08-08 22:16

hej allesammen
er ved og købe båd og så er det at jeg godt ville vide om der er nogle steder man kan undersøge om der f.eks er restgæld i båden som man kan blive "hængt" op på .. har nemli hørt at man skal være opmærksom på sådanne ting.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 22:22

Prøv engang at læse dette link

http://www.baadsnak.dk/forum/showthread.php?t=2122

Det ser ud til, at den eneste garanti, er at du får fremvist en kvittering

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-08 22:23

Når du køber brugt båd

Det kan være en stor investering at købe en båd. Derfor er der en række ting, du skal sikre dig, inden du skriver under på en købskontrakt. Allerede inden du besigtiger båden, kan du undersøge følgende forhold:

Er båden meldt stjålet (her skal du bruge bådens byggenummer)
Er der restgæld på båden (her skal du bruge sælgerens cpr-nummer)
Overtager du bådens forsikring, eller skal du tegne en ny.
Når du besigtiger båden skal du endvidere tjekke, at bådens byggenummer er det samme som det, der er oplyst i købskontrakten.

>> Er båden stjålet?
>> Købekontrakten

fra dette linkhttp://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=525 som ser ganske fornuftigt ud

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 02-08-08 22:55

Der kan være Tinglyst ejerpant i en Båd,jeg tror du kan få din Bank til at undersøge sagen,hvis de er indblandet i investeringen.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 02-08-08 23:47

Vis der er optaget lån i båden er det tinglyst du kan rette henvendelse til skibstilsynet hvor det vil være registreret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 23:52

betonjens1,,,,,hva nu hvis det er et banklån??

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm

Dato : 03-08-08 20:27

Tak for svaret Nordsted1.