/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan...fjern reklamer host
Fra : scootergrisen
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 02-08-08 13:12

læste den her : http://www.kandu.dk/tip18363.aspx

Og det lyder interessant.
Jeg bruger opera og den er ret god til at blokere reklamer men nogen gange hvis jeg skal bruge interexplorer så viser den jo alle reklamerne.
Så for mig så lyder det som om man bare kan skrive de adressen man vil blokere i denne fil :
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (hvis man har vista)
også skrive
127.0.0.1 www.pornoreklamer.dk
også skulle alt fra www.pornoreklamer.dk bliver blokeret i alle programmer som bruger tcp/ip altså både ie og opera osv.

Er der nogen der kan give nogen flere eksempler.
Kan man skrive www.hej.dk/reklamer/*
Sådan at den ikke blokere hele sitet men kun den mappe

Kan man downloade en fil som er lavet på forhånd som fjerner reklamer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-08 13:56

Har du set tippet her: http://www.kandu.dk/tip18360.aspx du kan kopiere hele tekst filen ind i din HOST fil, det påståes at den virker selv om den er gammel, ellers kan du finde noget om det på Spywarefri, selv bruger jeg SpybotSearch and Destroy, den har en immumiserings funktion, og den lægger automatisk skadelige adresser ind i HOST filen når du benytter den, den bliver jævnlig opdateret: http://www.spybot.info/dk/download/index.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-08-08 14:04

Ja den er godt nok gammel 2003... Men jeg prøver den lige og ser om jeg kan se nogen forskel.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-08 18:06
Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-08-08 16:09

Tak for svaret stl_s.