/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor kan jeg ikke slette filen?
Fra : kermie01
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 11-03-03 10:19

Jeg har en .avi fil, som jeg hverken kan slette, flytte eller omdøbe.

Når jeg prøver, kommer der en (fejl-) meddelelse om at den bliver anvendt af et program, men ikke hvilket.

Jeg kan godt åbne filen (afspille den - og med forskellige medieafspillere), så den er altså ikke beskadiget.

Findes der monstro et lille freeware- eller sharewareprogram der kan låse sådan en fil op, eller skal jeg gøre noget helt andet (og måske mere nærliggende og logisk)

Pf tak for svar

Jeg har Win XP Pro

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 11-03-03 10:46

Prøv at boote din PC - det hjælper som regel.

Ehawk

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 11-03-03 11:21

Øhh...boote....hvorfor det. Det burde vel være nok at genstarte PC'en, som jeg alligevel gør hver dag.

Der er jo ikke tale om kritiske fejlmeldinger....

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 11-03-03 11:34

Ja - genstarte, det var sådan set også det, jeg mente. Det kan ske, at der i baggrunden kører en proces, som har fat i AVI-filen. Når du stopper PC'en stopper du også denne proces, og du burde være i stand til at slette filen, når du starter PC'en igen.

Ehawk

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 11-03-03 11:41

Jamen, det er jeg ikke i stand til. Uanset hvad, genstart eller ej, kan jeg umiddelbart ikke slette, omdøbe m.m. filen. Det har jeg ikke kunnet i en måneds tid.

Det er ikke fordi filen ødelægger noget eller i den dur, men den fylder op og jeg har ellers ikke været ude for, ikke at kunne slette en fil.

Jeg kan ikke se ud af 'Windows Jobliste', at filen bliver brugt af et program, men det kan jeg måske af 'processer'. Men hvilken proces skal jeg så afslutte?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 11:50

Prøv og tjek om filen er skrivebeskyttet hvis du har fået den fra en cd er den skrivebeskyttet.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 11-03-03 12:15

Jeg har desværre ikke noget bud på, hvilken proces, der bruger filen. Måske andre har??
Ehawk

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 11-03-03 12:40

Du kan evt boote op fra en startdiskette, og slette filen via dos.

/Thomas

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 11-03-03 12:44

Ikke hvis han kører NTFS

/Ehawk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-03-03 12:48

Gå ind i fejlsikret tilstand, og prøv om du kan slette filen der.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-03-03 13:24
Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-03-03 14:08

hej !
skriv i et kør vindue:
msconfig
derefter markeres diagnotisk start
genstart foreslog den,og det gør du så,se om filen vil slettes derpå.
men du kan osse se om den er skrivebeskyttet som solgaard siger ved at højreklikke på den,
og fravælge at den skal være det - ok
eller genstart i fejlsikker tilstand (f8 under start )og log på som administrator (med kode) kan være du ikke må slette den hvis ikke du har rettigheder til det.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 11-03-03 14:19

Hey
Jeg har haft samme problem men i stedet for at skulle begynde at slette hotkeys osv. gik jeg ind i KAZAA <-- FY FY prg :) og igennem tools -> find media to share -> folder list.... der inde addede jeg filen jeg ikke kunne slette som værende en fil jeg gerne ville share... derefter anvend tryk på my kazaa lite og find filen og så kan du slette den derfra..... dette skulle løse dit problem håber det virker for dig det gjorde det ved mig :p

Jacx Has Left The Building

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-03-03 16:48

Hej

Kør en scandisk... det plejer at hjælpe ... det ar sandsynligvis en fejl i en klynge

/Caine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-03 21:03

Prøv at downloade Handle på http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/handle.shtml Den burde kunne detectere programmet der bruger avi filen, så du kan afslutte det