/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MDI vs SDI
Fra : McOle
Vist : 576 gange
140 point
Dato : 11-03-03 07:14

Jeg har installeret Office XP på 2 NT systemer. (kræver service pack 6a)
På den ene kører Word MDI (Modalt) dvs. man kan åbne flere dokumenter i samme Word.
Den anden kører SDI, dvs. hvert dokument starter en ny word.
Jg mener at have installeret dem ens og kan ikke finde forskellen.
Forventede at det var en opsætningsforskel. Jeg kan bare ikke finde den.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-03-03 12:39

Hej Ole

Hvis den ene kører MDI (Multi document interface) og den anden kører SDI (Single document interface), må det nødvendigvis være en forskellighed i programmerne eller opsætningen af programmerne. Prøv at lede efter noget med flere dokumenter eller visning af flere vinduer. Du kan også prøve at dobbeltklikke på et word dokument i din stifinder for at se om den åbner en ny forekomst af word eller den tilbyder at åbne dukumentet i det word program du allerede har startet op

mvh srhansen

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 11-03-03 12:51

Det er sådan, at vores testmaskine kører MDI og vores kode (OLE) naturligvis er kodet efter dette.
Vi har netop indkørt XP på vores produktionssystem, men her kører den SDI, og så virker vores kode ikke længere. Vi har foretaget midlertidige rettelser for at få det til at virke, men det er ikke holdbart at test og prod ikke er ens.

Til srhansen
Den åbner en ny instans af word for hvert dokument jeg åbner.
Jeg har ledt efter alt muligt uden held. Derfor henvender jeg mig til jer i håb om hjælp denne vej.

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 11-03-03 12:56

Jeg vil godt forklare lidt nærmere hvad det er vi gør via OLE hvis det kan være en hjælp:

Start Word
Åbn dokument
Luk dokument
[Her forsvinder Word på SDI versionen]
Åbn dokument
Luk dokument
...
Luk Word

Hilsen Olé