/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Lokale standarder
Fra : Jongløren
Vist : 421 gange
19 point
Dato : 30-07-08 19:02

Hvad mener I om denne ide?

"Kommunerne bør lave lokale standarder for service i ældreplejen."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 19:09

Hvad mener DU om denne....

Kandubrugere bør "tvinges" til at deltage i egne spørgsmål...

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 29 point
Dato : 30-07-08 19:31

Efter lige at have set et større indslag i TV-nyhederne om en kommune, der skulle bruge et år før de kunne påbegynde sagsbehandlingen af en lift til en borger, der derfor skulle være på plejehjem det år tror jeg ikke på at lokale standarder er realistiske.

Borgerne, du og jeg, vil ikke finde sig i dårlig behandling, ikke medmindre den er lige dårlig alle vegne, og sikkert heller ikke acceptere, at nabokommunen giver bedre end normal behandling.

Årligt kan man jo se at der er kæmpeforskel på fx udgifter til og timetal i kommuneskolerne, emn med større kommuner, skatteloft og udligningsordninger samt servicekrav fra regeringen tror jeg forskellene bliver mindre efterhånden.

Det "sjove" er, at Venstre, der i tale går ind for decentralisering, netop centraliserer i hidtil uset omfang, se bare kommunalreformen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-08 19:32

Hvad mener I om Jongløren's spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : Jongløren

Dato : 30-07-08 19:54

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-08 20:13

Citat
Hvad mener DU om denne....

Kandubrugere bør "tvinges" til at deltage i egne spørgsmål...

Jongløren

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-08 20:43

Igen tak for accepten