/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Skrækfilm
Fra : Hannabanana
Vist : 1013 gange
200 point
Dato : 30-07-08 16:02

Hej!
Hvad er jeres yndlings skræk/gru/horror-film?

Jeg søger både virkeligt uhyggelige og/eller blodige film!

Tak!

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 30-07-08 17:26

Hellraiser, Wild at Heart, American Psycho, Silence of the Lambs, The House on the Edge of the Park.
Et lille udvalg.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-07-08 18:29

hunulven ilsa,dem går man aldrig fejl af..de er rimelig barske.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-07-08 18:36

kan købes her http://www.dvdcity.dk/?51O49XO4934XO4932A431372

der kan du også læse lidt om dem.

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 30-07-08 20:16

Wolf Creek

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-08 20:22

Tegnet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 21:50

hej.
Så absolut mandag d. 13 .
Den var så slem at jeg først så den færdig næste formiddag da det var blevet lyst.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-07-08 21:51

"lol"

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-07-08 21:52

men hedder den ik fredag d 13 ???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-08 22:52

3. psykologiske gysere:

Repulsion (Chock) og The Tenant (Den nye lejer) af Roman Polanski

..samt: Don't Look Now (Rødt chok) af Nicolas Roeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-08 23:02

Så er der den uhyggelige japansk original version af Ringu: http://www.youtube.com/watch?v=hAqt_wsY194

(..spring let og elegant over den senere amerikanske genindspilning "The ring" )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 30-07-08 23:06

kan da også anbefale "snehvide og de syv små dværge" den er også lidt uhygelig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 23:19

Citat
men hedder den ik fredag d 13 ???

Helt ærligt nu bliver jeg i tvivl
Muligt du har ret , det er mange år siden men jeg glemmer den ALDRIG

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 31-07-08 10:49

Jamen jamen jamen

Er der da ingen af jer der husker "Nightmare on Elmstreet" ? Lige bortset fra 2´eren , synes jeg de alle ville være et gensyn værd.
Freddy er bare for fed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-08 11:24

dortehou -> Ja... eller The Texas Chain Saw Massacre (Motorsavs-massakren)

http://da.wikipedia.org/wiki/Motorsavsmassakren

Ét'eren er et filmisk mesterværk
...alle de efterfølgende er SPLATTER FILM af værste skuffe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 31-07-08 11:38

Hvis du søger blodige film, så er "hostel" filmene vel et kig værd???

Trailer - Hostel:

http://www.filmtrailer.dk/trailer/257/hostel.html

Trailer - Hostel 2:

http://www.moviezoo.dk/Hostel-2-Unrated-Directors-Cut-DVD-film_5051159212115

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-07-08 12:20

Så ABSOLUT 8mm`rn med min eks. fra 1993

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 31-07-08 12:47

Sidder lige ogtænger lidt tilbage i tiden. Jeg kan huske at min mor nægtede at komme ind på mit værelse fordi jeg havde en ca. 2 meter høj plakat af Freddy. Sjovt nok kom plakaten først ned da jeg flyttede hjemmefra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-08 14:05

HOSTEL ... som foreslået af mlkl; ..er ik' noget dårligt bud

Vemmelig ...er den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 04-08-08 17:43

Hov! Jeg havde helt glemt jeg havde stillet spørgsmålet.. :)

Jeg kigger på nogle af titlerne, og vender tilbage for at lukke spørgsmålet!

Tak for jeres svar!

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 04-08-08 22:49

hehe...^^

The ring, the ring 2, the breed, Fragile, Nun, the crow, rødt, freddy krueger...

de ikk særlig uhyggelige men de gode nok...Hehe. ^^
Sweeney Todd er nu også meget god.. der er ihvertfald dejligt meget blooooddd...
en vampyrs bekendelser/interview with a vampire den er mega god... den er rimlig gammel men mega cool..

Kommentar
Fra : Birgit-T

Dato : 17-08-08 20:40

Mangler er ideer kan du kigge her:

http://www.ghost-hunter.dk/film.htm

der ligger rigtig mange skræmmende, sjove og spændende gysere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-08 21:28

Citat
Sam Raimi

6. juni, 2008 | Under Instruktører | Ingen kommentarer

Født 23. oktober 1959 i USA.

Sam Raimi har bl.a instrueret “Evil Dead” 1 og 2 henholdsvis fra 1983 og 1987 samt “Army of Darkness” 1993 alle med Bruce Campbell i hovedrollen. Filmene er fulde af blod og kører frækt på gyserklichéerne, men de har samtidig også masser af humor, hvilket får dem til at fungere. Et andet forsøg med at mikse splat og humor er gyserkomedien “Dark Man” 1990. Mere ovre i thriller-genren hører “The Gift” fra år 2000 med Cate Blanchett i hovedrollen.

Sam Raimi har også befundet sig i den anden ende af kameraet ved flere lejligheder, og har bl.a. haft små roller i de to Stephen King filmatiseringer “The Shining” (tv-serien) og “The Stand”. Derudover har Raimi været producer på et hav af gysere, bl.a. “30 days of night”, “The Grudge” og “Boogeyman 1 og 2?.

..citeret fra gyser-linket: http://gyseren.dk/

..se; Dark Man

..og dø af grin

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hannabanana

Dato : 21-09-08 19:38

Tak for svaret molokyle.

Dem vil jeg se!

Psykologiske gysere er fede!

Undskyld den sene lukning af spørgsmålet!