/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Homoseksuelle og ægteskab
Fra : Jongløren
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 30-07-08 15:33

Hvad er jeres holdning til nedenstående problemstilling?

"Homoseksuelle skal kunne blive gift i den danske folkekirke."

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 15:37

Jo da.... hvorfor ikke??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 15:40

Citat
Hvad er jeres holdning

Hvad er din egen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-07-08 15:41

Det er helt ok med mig!

Længe leve kærligheden

Mvh Dorthe

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-08 16:05

Homosexuelle tror vel ligeså lidt på gud som de fleste andre der bliver gift i kirken.

Det er selvfølgelig i strid med med biblen, hvis man tager den bogstaveligt, men det er kvindelige præster jo også, og jorden blev jo heller ikke skabt for 6000 år siden.

Så hvis de har lyst til at få deres kærlighed beseglet/kræftet af en religion, så lad dem dog. At det så virker ret underligt at nogle af dem har lyst til at blive bekræftet af en religion der i sit udgangspunkt er imod deres valg af kærlighedspartner kan undre mig, men det er jo deres valg.

Men det handler vel for de fleste mest om, at der "lissom" er lidt mere show over ceremonien i kirken end på rådhuset.

Jeg har selv prøvet begge dele

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 30-07-08 16:21

selvfølgelig skal de have lov til det :)

man kan jo også stille spørgsmålet: hvorfor skulle de ikke have samme mulighed som alle andre?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-07-08 17:06

Øøøh... KAN de ikke det????

(gooogle,gooogle,gooogle...)
Næ, det kan de ikke endnu.. Der er fremsat forslag om det, men det er ikke vedtaget endnu...

Tænk, -jeg troede, vi var nået længere..

Puu.. Godt, man ikke er homo...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 17:14

Citat
Godt, man ikke er homo

Ja - de er uddøde (forgænger for Homo Sabiens/mennesket)

Men du hører nu til arten alligevel

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-07-08 17:22

...Latin: Homo=menneske, sapiens=vidende..

De'vedjeg godt... Det gør vi alle, --ka'man nu forstå det..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-08 17:35

Sapiens er det rene spin, vi har jo selv fundet på navnet, men en af vores forfædre, homo habilis, (det egnede menneske) har vi også navngivet, men det var højst måske egnet, da det uddøde for 2 mill. år siden.

I øvrigt læste jeg for nylig, at man nu har observeret homosexuel adfærd hos mere en 1500 dyrearter, så heller ikke det har vi mennesker for os selv.

Godkendelse af svar
Fra : Jongløren

Dato : 30-07-08 18:00

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-08 19:21

Tak for godkendelsen