/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Side Tyrkiet
Fra : Fynboerne
Vist : 3059 gange
100 point
Dato : 30-07-08 14:57

Hej. Jeg skal med nogle venner til Tyrkiet, de har bestilt hotel i Side.
Nu har jeg været inde at se, hvad udflugter der er, den flodtur på Manavgat, har vi været på før. Det var en god tur, så den tager vi nok igen, men hvad er der ellers i området at se? De har også en tur til bommuldsslottet Pamukkale, men det er en 2 dages tur, den er jeg ikke så varm på, når det er to dage.
Jeg er ikke til solbadning, så det bliver nok kun en enkelt dag, vi vil bruge på det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 15:25

Citat
men hvad er der ellers i området at se

Du lyder da til at have været der før

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 15:48

Dette link, ser spændende ud - syntes jeg -

http://www.travelmarket.dk/cfml/guide.cfm?COUNTRY_CODE=TR

Rigtig god ferie

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-08 16:14

Her er mange ideer til udflugter med udgangspunkt fra Side - god ferie
http://www.homeinturkey.dk/excursions.htm

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 30-07-08 17:32

Jeg har været i Side for 19 år siden. Jeg boede med min kæreste i Alanya og så tog vi en bus til Side og tog på opdagelse på må og få i et par dage i områderne omkring Side.
Jeg kan desværre ikke huske, hvad området præcist hedder, men tæt på Side findes nogle af Middelhavsområdets bedst bevarede amfi-teatre fra romertiden.
Hold da op for nogle pragtfulde steder, siger jeg bare! Der er gamle akvadukter og landskaber, der står som de må have set ud for et par tusinde år siden, det var en meget storslået oplevelse.
Jeg er overbevist om, at du kan få masser at vide om amfi-teatrene i området, når du er i Side.
Det er også værd at tage en bustur langs kysten østpå hen imod den syriske grænse, der er smukt og også mange ting at se, jeg huske specielt en gammel maurisk borg (tror jeg nok det var) som lå helt ud til vandet. Smukke smukke ting er der at se, så du kan godt glæde dig!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-07-08 16:59

Hej refi. Jeg har været i Alanja for 2 år siden, har ikke brugt det med at rejse, så er meget uerfarend i det.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-07-08 17:09

Det er nogle fine links i har leveret, dem vil jeg kikke nermere på.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-08-08 18:47

Hej igen.
Jeg har kikket på de link, men har ikke fundet noget som jeg kunne bruge.
Det var interesant at se, men der er måske ikke noget specielt i området, som der måske er busture til?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-08 18:52

Prøv du at ringe til dem, hvor du har købt ferien, de har garanteret også udflugter med guider på stedet

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 09-08-08 16:14

Ja, det avr da en ide at ringe til dem. Jeg har kun kikket på deres ferietur, der er ikke meget at råbe hurra for. Kan være jeg får flere tilbud ved direkte kontakt til dem.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 01-09-08 10:16

Hej.
Nu har jeg været i Side og det blev en god tur. Vores rejseselskab er ikke noget at råbe hurra for, da der ikke var meget hjælp fra deres side, ej heller da vi kom til Tyrkiet, ikke engang en guide der tog imod os. Vi skulle selv finde hende på et andet hotel dagen efter, for at få lidt information om, hvad der var af turer i området. Der var en bjergtur, men hun vuídste ikke om den blev til noget, så hun mente vi kunne kontakte et andet rejseselskab, for at hører om de havde en tur vi kunne komme med på. Det kalder jeg ikke god service, hun burde tilbyde at finde ud af det.
Aftenen før turen skulle finde sted, kontaktede hun dog os, og hun havde fundet en tur til os, så vi kom i bjergene og så Sides gamle ruiner og Spiste ved Manavgatfloden. Vi så også andet, så det blev en dejlig tur med en gammel åben lastbil.
Vi tog en taxi til den gamle bydel af Side og så teatret og andre ruiner og havnen, der var også nok af forretninger, så der gik en hel dag der også.
Vi købte en tur, hvor vi sejlede ud til Manarvgat udmundingen, hvor vi kunne bade i floden og i havet, der blev serveret frokost inden vi sejlede videre mod Alanya. Der lå vi ude ved nogle klipper og kunne bade fra båden. Der var ingen Delfiner at se på turen, det skulle ellers være mulighed for det, men vi var ikke heldige at se nogen. Vi så havskildpadder i stedet for, så lidt var der da at se. Det var en rigtig dejlig tur ude i den friske luft, der var jo 40 grader de dage vi var der.
I Side er der også en Bazar, den fik vi nogle timer til at gå i, der var nok at hanelsfolk, som gerne ville sælge og de var nemme at få ned i pris.
Tyrkisk bad, fik vi da også, det hører sig til, når vi er i Tyrkiet.
Det var i store træk, hvad vi har oplevet.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 01-09-08 10:17

Tak for svaret HelleBirgitte.
Du gav mig et godt tip til at finde mere om Tyrkiet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-09-08 11:03

Selv tak - det lyder som om du havde en god ferie

Kommentar
Fra : Morten1972A

Dato : 08-07-09 10:18

Du kan evt. også tage et kig her: http://www.TyrkietFan.dk