/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Windings
Fra : ram2
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 11-03-03 03:48

Hej Uffe m. fl.

Hvad bruges Windings egentlig til - udover at lege med - og hvordan får man dem frem, hvis den oversigt du anviste i tips og tricks skal bruges.

Ram2

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-03 22:13

Hej.

Wingdings og Webdings er FONTE der følger med Windows.

Mange bruger dem til at sætte en "telefon-ikon" foran deres telefon nummer i et brev og så videre.

Arbejder du med GRAFIK kan du også bruge dem som grundlag for at lave GIF og JPG filer til brug på f.eks. en hjemmeside.... Ja det er faktisk kun din fantasi der sætter grænsen...

Du kan se ALLE dine fonte (hvis du bruger Windows) med et lille program der hedder The Fontthing der kan hentes her: http://members.ozemail.com.au/~scef/
Der kan du også se koderne som er beskrevt som du kan taste ind.

Du kan selvfølgelig også bruge Windows's egne CHARMAP til det. Derfra kan du direkte kopiere tegnet til det program du anvender. Du skal dog i de fleste programmer lige selv huske at vælge FONTEN for at se det rigtige tegn.
Eksempelvi i MS Word. Hvis du skriver et brev med Times New Roman og du sætter en WINGDING ind, så skal du for de(t) tegn der er tale om, vælge Wingding som font.

Håber det kan hjælpe dig lidt....

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 19-04-03 18:14

Tak for svaret benkvist.