/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Illegal memory address
Fra : yearhouse
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 30-07-08 12:22

Et lille onsdagsspørgsmål:

Har indstalleret et lille spil fra CD...
Starter godt nok op med præsentationer, options, m.m.

...men når jeg trykker play, hopper jeg ud af det hele og får følgende melding i en box:

"Illegal memory address"

Er der et vakst menneske hér, der ka´ gi´ en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 12:28

http://support.microsoft.com/kb/330054

Muligt en BIOS update løser dit problem....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-08 12:39

Tak REFI

Har du et lille bud på, hvordan jeg gør det?

Jeg vil lige nævne, at jeg kører Vista. Spillet er nok 5-6 år gammel, men de andre i samme serier, køre godt nok

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-08 12:44

Den første betingelse er at du ikke forsøger at køre spillet via en "genvej" men bruger exe-filen direkte...

I vista burde det så ikke give biosproblemer - men hvem ved....

Fejlen sker tilsyneladende fordi bios tildeler en anden memoryadresse end den spillet mener det skal bruge.

HVAD er det for et spil.....

IKKE alt kører på vista...

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-08 13:27

Nej. Jeg er bekendt med alle disse ældre ting i Vista, og jeg har osse prøvet disse kompalitetsindstillinger.

Spillet er blot sådan et primitivt "Mega-ball"... et Arkanoid type

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 13:41

Jeg tvivler på der er en biosupdate på så "ny" en maskine....

Har du prøvet at køre filen DIREKTE....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-08 13:50

Det tror jeg ikke er muligt?..... Jeg har lige udlånt den og kan ikke huske alle data.

Men jeg kan vise kravene:

PentiumII 600/64Mb;
Windows 95/98/2000/XP;
Video card with 3D accelerator;
DirectX 7.1

Jeg vil lige lade détte stå åbent til jeg får det tilbage...ok?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 13:56

Du går da bare ned i mappen hvor spillet ligger og trykker DIREKTE på exe filen.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-07-08 14:39

95 98 2000 så kan det jo nok ikke kører på vista selvom andre kan Det spil du der vil spille kan du jo bare spille online

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-07-08 02:46

Måske kan spillet opdateres fra producentens side - firmware?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 31-07-08 14:26

Tak for svaret refi. Den vil squtte, og jeg har en masse af ældrer dato.

Men jeg må hellere kigge på FREEMTIDEN...i stedet for at grave i FORTIDEN?