/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
HJÆLP : JAVA
Fra : Nanna-e
Vist : 505 gange
35 point
Dato : 29-07-08 20:54

hvordan installere jeg java til mac os x ?
jeg vil meget gerne have et direkte link, da jeg har brugt den sidste time på at finde ud af det. jeg vil gerne have fremkaldt billeder online, og det skal man bruge java til. derfor er jeg meget desperat!

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-08 20:56
Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-08 20:57
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-08 22:00
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-08 03:23

Jeg ved ikke med Mac, men på Windows skal man afinstallere tidligere Java-versioner da de ikke bliver overskrevet automatisk.

Kommentar
Fra : Nanna-e

Dato : 30-07-08 09:39

eyvind - mange tak for det. kan du hjælpe mig med hvad jeg skal trykke på? :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 14:39

Øh der er jeg også lidt i tvivl.
Men hvilket styresystem har du:
10.4
1o.5

eller hvad

For der er forskellige udgaver.

Har du evt. den der hedder leopard så skriv i en (google) søgelinie:

mac leopard java

Og så find noget hvor der står java.com

Kommentar
Fra : Nanna-e

Dato : 30-07-08 17:43

øhm, ja.. det jo lige det. men altså, hvordan finder jeg ud af det? i;

når jeg logger ind på arto, står der at styresystemet er mac os x, og ikke andet..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 19:31

Jeg er ude i tågen med hensyn til MAC - og der er ikke dukket andre op som ved det.
Jeg vil foreslå at du hopper over på http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/Mac/
Måske er du mere heldig der.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 01-08-08 01:04

Du kan kontrollere hvilken Java version du har på din maskine ved at klikke på "Java-indstillinger" i mappen "Java" under "Hjælpeprogrammer".

Java installeres normalt sammen med Mac OS X og opdateres automatisk når du bruger Apples almindelige software-opdatering i "Systemindstillinger".

Hvis du er i tvivl om hvilken version af Mac OS X du har på din maskine kan du finde ud af det ved at klikke på æblet øverst til venstre på skærmen og vælge "Om denne Mac" fra menuen.