/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vielse 6/41875 i Sankt Peders
Fra : 2601
Vist : 1044 gange
300 point
Dato : 29-07-08 17:56

Jeg har en vielse den 6 april 1875 iSankt Peders Kirke, Sankt Peders bysogn i Slagelse herred, Sorø amt. Det er Sankt Peders Kirkebog side 5 nr. 5. Opslag 6, 1873-91.
Jeg kan ikke helt tyde denne vielse og beder om hjælp.

Jeg får det til:
"
Ungkarl Julius Christian Bendtsen født d. 2. maj 1848 i Stenmagle Sogn ?? ? d. 30. august ? ? ?.
Pigen Maren Kristine Hansen, ? ? Hans Foged Olsen ? ? d. 20. Februar 1852 vacc. d. 3. april 1860 af ? ? af Holmstrup.
Hvem Forloverne er:
? Morten Jensen af ?
? Niels Johansen af ?
Om Vielsen er forrettet i Kirken eller Hjemme og i sidste Tilfælde Bevillingens Datum:
I Kirken efter Tilfysning.
"

På forhånd tak for hjælpen.

I Kirken efter Tilfysning.

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 300 point
Dato : 29-07-08 18:58

Hejsa.
Jeg læser dette til at der står efter Sogn...
Vaccineret af distriktslæge Bagesen eller Bogesen den 30 august samme aar. af Kjøbenhavn.
Pigen Maren Kristine Hansen datter af huusmand Hans Foged Olsen og hustru Ane Kristine Hansen født i Holmstrup d. 20. februar 1852. Vacc. 3. april 1860 af distriktslæge (måske) Hansen af Holmstrup.
Jeg tror der står arbejdsmand Morten Jensen af Holmstrup
Arbejdsmand Niels Johansen af Jernbjerg
Den 6. pril 1875
Der står i Kirken efter Tillysning.
De er viet i kirken, men der står intet om lysnings datoer.
Dette er mit bud, håber du kan bruge det.
Hilsen Jytte fra Falster

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 29-07-08 19:00

Hej 2601

Den var lidt svær:

Ungkarl Julius Christian Bendtsen født 2-5-1848 i Stenmagle sogn
vacc. af Bagesen d. 30-8 f.k. af København

Pigen Maren Kirstine Hansen datter af Husmand Hans Foged Olsen
og hustru Ane Kristine Hansen født i Holmstrup 20 febr. 1852
vacc. 3 april 1860 af Hasse af Holmstrup

Forlovere:
Gaardmand Morten Jensen af Holmstrup
Gaardmand Niels Johansen af Jernbjerg ?

viet 26 april 1875

i kirken efter tillysning

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-07-08 21:42

Tak for svaret jyttemor.

Jeg vil sige dig tak for svaret

Mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-07-08 21:44

Til Påsse
Tak for din tydning. Desvære kom Jyttemor først.

Med venlig hilsen