/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flere ram.
Fra : Jesper_wood
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 29-07-08 13:57

Har en computer med 3 gb ram ( Vista ) Som gerne skulle have nogle flere.
Men har tidligere læst et sted at ved XP kunne man ikke sætte mere end 3 gb ram i, fordi den ikke kunne køre med mere.

Er det samme problem med Vista ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-08 13:59

NEJ...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-07-08 14:27

Hvad vil du med alle de ram?
Er det til spil? Der er det vel ligemeget med om du har xp eller vista.

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-08 14:30

Det er måske rigtigt, men det kommer an på hvilken Vista du har installeret.

Følgende er sakset her http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx

Specifikationer for hukommelse:

Alle versioner af Windows Vista 64-bit understøtter mere hukommelse end de 4 GB, som er standard med 32-bit versionerne. Se den specifikke version af Windows Vista 64-bit for at få den maksimale hukommelseskapacitet.

Windows Vista-version 64-bit hukommelsesunderstøttelse

Home Basic
8 GB

Home Premium
16 GB

Ultimate
128+ GB

Business
128+ GB

Enterprise
128+ GB

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-07-08 23:02

Hvad skal du egentligt bruge alt det Ram til ?????????????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-08 01:38

Har Du på noget tidspunkt tjekket, selv ved spidsbelastninger, at de nuværende 3 gb er i brug ???

Tygger den på sidefilen, hvad der altid vil ske i splitsekunder selv om man ikke lægger mærke til det, kan det være en fordel at lægge sidefilen på en anden harddisk, jeg har selv en gammel der kun bliver brugt til det.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 05-08-08 06:51

Tak for svaret thomas2610.