/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ST_KuTaIsO
Fra : Gambrinus
Vist : 781 gange
500 point
Dato : 29-07-08 12:54

Sorry !
Du skulle selvfølgelig ha' haft 17 Stjerner for dit tip.
Gambrinus
http://www.kandu.dk/tip18346.aspx

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 29-07-08 13:02

Hej

med Win PE eller bart pe builder er dette dog en del nemmere...
http://www.windowspe.com/

Det skal dog siges at dette omtalte tip har været kendt i mange år... så der er ikke tale om en nyhed overhovedet...

håber du kan bruge dette link til nået

/CaiNe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 13:10

Har benyttet fremgangs måden i alle dets udformninger>

http://www.google.dk/search?hl=da&q=How+to+create+a+bootable+USB+flash+disk

Kører i øjeblikket Ubuntu fra et 8 GIG flash drev og
er i gang med at lege med Xp home på et flash drev,men har ikke tid i øjeblikket til at legeikke fordi jeg har brug for det men man skal lige prøve,ik!det er meget sjovt at hvad der kan lade sig gøre og så tage det med i lommen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 13:10

se

Accepteret svar
Fra : ST_KuTaIsO

Modtaget 500 point
Dato : 29-07-08 14:55

Gambrinus:
Det helt okay du, det jo hvad der kan ske :) - er da glad for du fandt det brugbart!

Caine:

"med Win PE eller bart pe builder er dette dog en del nemmere... "
jep, men problemet her er at nogle gange får man en "fejl 18" (visse BIOS typer giver denne) og der er ingen måde at komme uden om den. Derfor denne "omvej" eller alternative løsning om man vil :)
og nej, er skam ikke noget nyt i det, men jeg ville nu lige smide en MEGET nem guide op til dem som havde brug for en.

Manse 9933:
Jep, har brugt den præcise fremgangsmåde med en USB flash disk på 2 GB og det virkede perfekt. havde hun en enkelt USB port til rådighed så gjorde brug af en USB hub for at få plads til keyboard også. Dette gik helt glat.

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-08 17:11

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-08 17:21

*****

Og et gratis spørgsmål til Manse9933
...............................hvordan laver du den ubuntu på det flashdrev. Er det ubuntu 8.04 eller 7.10

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 18:56
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 18:57

T

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 18:58
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-08 19:01
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-08 21:35

Tak Manse9933.

Nå helt gratis blev det ikke, gambrinus skulle ha' 50 p for at åbne for kiggeri.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 03:13

Kender godt typen,dyrt bekendtskab ham gambit.

Det er her jeg leger>
http://www.pendrivelinux.com/
der findes alle muligheder, et sted.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 03:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 14:43

Ja Manse9933, og der har jeg jo været før.
Så det kan da være at det lykkedes med min nye Zepto

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 19:46

Hej Manse9933
Hmpf - det gjorde det ikke
Jeg har prøvet at følge denne:
http://www.debuntu.org/how-to-install-ubuntu-linux-on-usb-bar
og jeg er i tvivl om hvad jeg gør med denne:

Edit syslinux.cfg so it looks like:

DEFAULT persistent
GFXBOOT bootlogo
GFXBOOT-BACKGROUND 0xB6875A
APPEND file=preseed/ubuntu.seed boot=casper initrd=initrd.gz ramdisk_size=1048576 root=/dev/ram rw quiet splash --
LABEL persistent
menu label ^Start Ubuntu in persistent mode
kernel vmlinuz
append file=preseed/ubuntu.seed boot=casper persistent initrd=initrd.gz ramdisk_size=1048576 root=/dev/ram rw quiet splash --
LABEL live

Computeren kan nemt boote fra USB (F12 og vælg)
Men der findes ikke noget.
Sådan ser min pendrive ud.
http://peecee.dk/upload/view/125248

Som jeg ser det er der ikke sat meget ind på 1 part.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:03

Det kan jeg ikke lige gennemskue,men jeg brugte denne fremgangsmåde>
Begge og leger stadigt en gang imellem med aandre muligheder når jeg har tid,jeg går ikke så meget op i Linux for tiden,en gang imellem når tiden er til det.
USB Ubuntu 8.04 Persistent install via Windows

http://www.pendrivelinux.com/2008/05/08/usb-ubuntu-804-persistent-install-tutorial/

Note: You wont be able to do system related upgrades. In order to do this, you'll need to do a Full Blown Ubuntu 8.04 USB install.

Ubuntu 8.04 USB Hard Drive install

It is possible to install Ubuntu 8.04 to a 4GB+ flash drive using this method as we did, however, due to the additional read/write cycles that occur on a full blown install, the life of your flash drive may be slightly reduced.

http://www.pendrivelinux.com/2008/04/14/ubuntu-804-usb-hard-drive-install/

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:08

Det er denne jeg har på USB pennen i øjeblikket,full install(fremgangs måden)>
Ubuntu 8.04 USB Hard Drive install

http://www.pendrivelinux.com/2008/04/14/ubuntu-804-usb-hard-drive-install/

life of your flash drive may be slightly reduced

Har installeret med andre fremgangs måder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 20:10

Ok - den må jeg prøve.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:10

Citat
Important: Physically disconnect ALL internal hard drives before booting from the CD and performing the install. this will eliminate the possibility of installing to the wrong device and overwriting your MBR. Reattach the drives after completing this tutorial.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:13

Her er også en god en>
Quick USB Ubuntu 8.04 install from Windows (non Persistent)

http://www.pendrivelinux.com/2008/04/09/usb-ubuntu-804-installation-from-windows/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 20:25

Ok den må jeg også prøve på en af de andre pendrive.
Jeg skal nok tage den HD ud .................men ellers har jeg backup af partitionen.
HD kan tages ud på ca. 30 sek. - når den er slukket altså.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:29

Jeg har også
Ultimate Boot CD,der er også HP USB format tool som
vi havde oppe på et tidspunkt,så vidt jeg husker>
http://www.pendrivelinux.com/2006/03/25/install-and-boot-ultimate-boot-cd-ubcd-from-a-usb-device/
Kan ikke leve uden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:31

yes you are the plug and play manin here.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:33

Ultimate Boot CD er lettere at slæbe rundt på en USB stik end en cd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 21:00

ja det havde vi oppe men comp kunne ikke boote fra USB - det kan denne.

Som værktøjs pendrive har jeg en
http://www.u3.com/
med lidt programmer og senest en
http://portableapps.com/

De pendrive er jo billige lige nu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 21:11

Citat
http://www.u3.com/
med lidt programmer

Det har jeg også men jeg har lige slettet u3 systemet,jeg
syntes jeg kunne bruge den til noget bedre og man
kan ikke lægge hvad man vil på dem som man kan med
http://portableapps.com/ menuen,jeg har kun menuen
på en USB pen drive og der kan jeg smide hvad som helst på og det dukker automatiskt op i menuen f.eks. Pop peeper/filzilla og en masse andet som jeg bare tager fra pc'en og smider over på,ganske almindelige programmer som
er installeret på pc'en,så kopierer jeg det over på disken og fjerner uninstalleren.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 21:21

Avant browser o.s.v så behøver man ikke at installere dem og lave indstillingerne på ny,dovenskaben længe leve,man skal bare rode en lille smule,man kan smide alle programmer på som ikke bruger windows indbyggede system filer,jeg har f.eks installeret en masse programmer på en nr 2 hdd og så på et tidspunkt formateret system disken og programmerne virkede uden problemer bagefter fra disk nr 2 uden ny installationder
er der utroligt mange programmer der kan,80% af de programmer jeg har forsøgt med har virket på en USB pen og på en nr2 HDD uden at blive geninstalleret,de er bare blevet flyttet/kopieret til en ny plads,prøv f.eks.
at kopierer POP peeper til en anden disk og den kører uden problemer,som et nyt selvstendigt program.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 21:23

Nå,films tid