/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
se Quicktime movie
Fra : minnam
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 29-07-08 03:40

Kan man se en quicktime movie som jeg har modtaget uden at skulle installere quicktime player ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-08 06:21

Jada...

Hent og installér denne codec-pakke: http://www.cccp-project.net/

Der medfølger en afspiller: ZPlayer.exe ..som afspiller næsten alt ..også *.mov filer

Vær opmærksom på, at du for en sikkerheds skyld FØRST bør afinstallere andre codec-pakker du må have installeret, da flere codec-pakker på samme pc kan skabe konflikter:

Gå i Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> ...og fjern de evt. codec-pakker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-08 06:25

Ps. ..og NEJ ...det er ikke russisk pirat software ..på trods af navnet
Det er amerikansk OpenSource fra Detroit under GNU licens.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-08 06:33

Pps. Hvis du er i tvivl om hvorvidt du har andre codecs installeret? Så kan du hos CCCP hente og installere et program som kan afgøre det. Klik i det angivne link på: Insurgent

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 29-07-08 12:05

tak Molokyle.. jeg vil lige checke det ud.. Jeg er altid lidt mistænksom når jeg henter nye programmer og skal afinstallere ting jeg allerede har kørende men jeg antager at du kender CCCP og der ikke er nogen hager der. Vender tilbage.

Annuller spørgsmålet
Fra : minnam

Dato : 29-07-08 15:15

Jeg fandt selv en bedre løsning idet jeg foretrak at kunne se quicktime mov uden at skulle installere quicktime... og heller ikke andre programmer, det fik jeg ikke nævnt i mit spørgsmål. ..

Jeg fandt www.zamzar.comsom kunne konvertere min movie til flere andre formater og det var perfekt.. men tak for forslag til Molokyle