/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
job i usa
Fra : flipper89
Vist : 1398 gange
350 point
Dato : 28-07-08 23:14

Hej mjeg er en dreng på 19 år der til næste sommer er udlært mekaniker. min kæreste vil gerne på studie usa til den tid i 4 måneder og jeg har lyst til at flytte med og få mig noget arbejde derovre som mekaniker evt.. jeg har intet erfaring med at arbejde i udlandet, kan sagtens sproget. nogle der syns det lyder som en dårlig ide eller en god ide, evt nogle tips/ links?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-07-08 23:38

Det er sikkert en fin ide, men jeg tvivler på du får en arbejdstilladelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 23:44

Som også kortoververdenen siger, er det meget svært at få arbejdstilladelse i USA, men du kan da prøve om du kunne være den heldige vinder af et Green Card

http://www.studentguideusa.com/Countries/Denmark/greencardlottery.php

Pøj pøj

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-07-08 23:56

Hvis det er for en kortere periode er din største change nok at gøre det til et udvekslingsbesøg eller uddannelsesophold inden for dit fag.
Nu skriver du ikke hvilken slags mekaniker du er . Hvis det er automobil, så prøv at kontakte en importør af amerikanske biler og hør om han via sine kontakter på fabrik mv kan organisere et efteruddannelsesophold.
Hvis du bare vil arbejde almindeligt , kan det kun blive sort under usle forhold, i konkurrence med en million sorte mexicanere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 16:03
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 22:35

flipper89... har du fundet en løsning, så du kan komme til USA?