/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken ny vaskemaskine?
Fra : ara
Vist : 990 gange
50 point
Dato : 28-07-08 20:34

Hej.

Vi skal have en ny, da den gamle har opgivet efter 8 år.

Vi har set på en Bosch eller AEG.
De siger flere steder at AEG ikke er så godt mere som før i tiden?

Hvad med Samsung. Er der nogle der ved om det duer?

Vi vil ofre højest 4500,-
Den skal have min. 1400 omdr.
Timer.

mvh

Kommentar
Fra : achton

Dato : 28-07-08 21:12

Vi købte for nylig en AEG hos wupti.com
Meget maskine for pengene
og meget god maskine.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 28-07-08 21:13

Og bosch er i kina for at handle billigt som alle andre.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 28-07-08 21:50

Her har vi en Asko 620 - god nok kun 1200 omdr.Har haft den i 3 år den koste da 4600 kr. en rigtig god maskine Eschen!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 21:52

Vi har været utrolig glade for fores tidligere Asko (tidligere vølund), da den afgik ved døden, havde vi en tekniker ude, som rep. alle mærker, vi spurgte ham til råds, og han anbefalede AEG eller Bosch

Men da forskellen er lille på vaskekvaliteten, men en forholdsvis stor prisforskel, anbefalede han os en AEG. (den har 1400 omdrejninger)

Vidunderet kom i hus, og jeg har aldig fortrudt.

Tjek priserne på nettet, du kan spare mange penge, f.eks kan du "prutte" om prisen på www.peterspris.dk

Vi købte vores her http://butik.el-stroem.dk/ og fik en rigtig fin handel/betjening

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-07-08 23:39

Vi har meget tillid til vores lokale Punkt 1 forretning, - så mit svar vil være: Rådfør jer med jeres lokale hvidevarefirma, de vil gerne servicere jer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-08 08:19

Hverken Elgiganten eller Punkt 1 kan. selv når de har udsalg, måle sig med de laveste priser på nettet, hvor du kan finde alle de a-mærkede maskiner og laveste priser her

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/vaskemaskiner

Om ikke andet kan du jo tage de priser med hen til den lokale forhandler, der jo typisk også leverer og installerer samt fjerner den gamle maskine, så en prisforskel på 4-500 kr er meget rimelig, men flere tusinde som det tit bliver er helt ude i hampen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 08:42

Citat
Om ikke andet kan du jo tage de priser med hen til den lokale forhandler, der jo typisk også leverer og installerer samt fjerner den gamle maskine, så en prisforskel på 4-500 kr er meget rimelig, men flere tusinde som det tit bliver er helt ude i hampen.

Sådan gjorde vi, og jeg havde troet forhandleren ville snakke os fra at købe via nettet, for selv at få en handel i hus, men tværtimod, han sagde at vi skulle gå hjem og bestille den, for de priser kunne han overhovedet ikke matche.... og jow vi sparede et par tusinde

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-07-08 09:41

Har lige købt en AEG som vi er yderst tilfredse med. Den var også testvinder hos Tænk.

Kan stærkt fraråde at tage imod gode råd fra Hvidvare forhandlere, de er alene styret af hvilke produkter de har den største fortjeneste på.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 29-07-08 19:39

Bare lige en lille oplysning - KØB IKKE EN BAUKNECHT-

Jeg købte både vaskemaskine og tumbler i det mærke for knap 4 år siden. Der har kun været problemer med begge dele. Og det blev da helt galt, da garantien var udløbet. Så det mærke køber jeg aldrig mere!!!

Mulle

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-07-08 19:52

Pris/kvalitet ???

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-07-08 19:56

Jeg vil ikke være klog, og henviser til mit første indlæg.
Jeg har haft vaskemaskine, af forskellige mærker igennem 38 år, og den mest stabile og også vaskekvalitetsmæssigt bedste er den nuværende, som er en ASKO (tidl. VØLUND)

Kommentar
Fra : achton

Dato : 29-07-08 21:30

KØB IKKE EN BAUKNECHT- enig
det var den vi smed ud fem år gammel

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-08-08 21:54

Så fik vi bestilt.

Det blev en Bosch WAS 28460SN til små 5000 kr.

Mth bauknecht. Det er sådan en vi har haft i 8 år, Det eneste der er
blevet skiftet er kullene. Så der kan man se.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 22:01

Tillykke med din nye maskine... det er et godt mærke du har valgt

Først når maskinen ikke virker, finder man ud af hvor glad man er for at have en

Kommentar
Fra : esbengadsboll

Dato : 28-10-08 09:10

Hej

Generelt vil jeg sige at Bosch (og Siemens, som er fra samme firma) og AEG laver ret gode vaskemaskiner alle sammen. Samsung vil jeg ikke anbefale. ASKO Vølund er selvfølgelig rigtig godt, men så bliver prisen over det du vil betale.

Hav en god dag.

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com