/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
plæneklipper
Fra : jensviggo
Vist : 4710 gange
50 point
Dato : 27-07-08 16:19

min benzindrevne klipper går i stå efter ca. 15 min. starter ellers fint og kører godt men så begynder den med at hakke i det for til sidst at gå i stå, hvad mon der er galt

jensviggo

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-07-08 16:32

hjælper det at løsne benzindækslet

eller sagt på en anden måde: får den nok benzin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 17:00

Hvis du har fyldt gammel Benzin på - er det nok rådent.

Held Benzinen af og fyld hel frisk Benzin på.

Det lyder som dem der har en gammel dunk stående med benzin fra sidste sommer...
vh ben

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-07-08 17:04

Det gavner også at rense luftfilteret.
Højris

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-07-08 17:06

Af flere års erfaring tør jeg godt sige: Benzin kan sagtens holde sig et år!

Det kunne tyde på et dit luftfilter skal renses. Hvis det er en almindelig B&S motor, så sidder det fast med en enkelt skrue og skal blot skylles i benzin indtil det bliver fint lyst igen
Kig også lige til dit tændrør. Det kan jo være det også skal renses/skiftes.

HVIS det er helt galt, så er der måske gået en membran i karburatoren. Eller hvis det er en plastik karburator kan den blive deform gennem tiden. Det er desværre tit set..

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-07-08 17:42

der er også nogle grasslåmaskiner der ikke kan slå våd gras da det klumper sammen i maskinen og stoppe knivene men det er især på de maskiner som er under 1.5 hk så dette kunne være problert at græsste er for våd til at den kan klippe det men hvis den er over 2 hk så er det som de andre siger filter tænd rør og i sjældne tilfælde benzin der er for gamle

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-07-08 18:18

En lille "pip" herfra: Min havefræser,med B&S motor,havde de samme symptomer.
Det var kun en lille ting: De to skruer,der holder hele kaburator,med luftfilter m.m. var løse,så den tog "falsk" luft ind i cylinderen.Da disse blev spændt til var problemet ovre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-07-08 21:02

da jeg fik ny klipper havde jeg samme problem, den kørte 5-10 minutter og så døde den.
der var ikke noget åndehul i tankdækslet

mekanikeren brugte en hel del tid på at finde den fejl.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-08 21:15
Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-08 21:42

Det kan være overhedning af motoren , på grund af forkert blanding, eller tilstopning af køleribber , under skjoldet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-07-08 05:27

Tag dig en ØL pause efter de 15 minutter.
Når du så er færdig er maskinen klar til de næste 15 minutter o.s.v.
Håber ikke du har en alt for stor plæne!!!!!!!!!!!!!!!!

hawaii7

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 28-07-08 07:40

er det med fuld tank når du starter ? hvis det er det er det 98% sikker at det er din gummi minbran i kaburator der er itu så når den er ca halv fuld kan den ikke suge benzin op og der ved hakker den.
kvkgruppen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-07-08 08:31

Su må jo lige fortælle hvad det er for en model Hvis den er med svbømmerhus er det muligvis moget skidt der der sætter sig i hoveddysen eller i svømmerdysen Det kan også være et delvist stoppet benzfilter fortæl lige lidt mere Hvis det er modellen med membran vil motorgangen blive uregelmæssig hvis det den er slatten

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-07-08 09:21

Citat
Det kan være overhedning af motoren , på grund af forkert blanding, eller tilstopning af køleribber , under skjoldet.

Det er altså ikke en 2-takter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-07-08 09:28

Taunus

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 29-07-08 11:46

Hvis tændspolen er defekt, kan det være årsagen, prøv at udskifte den. Jeg har oplevet det samme med en kædesav, og det var tændspolen der gav op efter et stykke tid.