/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fødsel 2. maj 1848 Hvad står d
Fra : 2601
Vist : 603 gange
300 point
Dato : 27-07-08 12:14

Jeg har en fødsel og manglende dåb den 2. maj 1848 i Gyrstinge Kirkebog, Gyrstinge sogn i Alsted herred, Sorø amt. Det er Gyrstinge Kirkebog side 32 nr. 8. Opslag 55, 1836-1860.
Jeg kan ikke heldt tyde hvad der står under Anmærkninger LIGESOM jeg gerne vil have kontroleret OM der står VOGNFABRIKANT.

Jeg får denne mærkelige "DÅB" til:
"
Barnes fulde navn:
navn ikke fremgår, men Børge og Juliane står som forældre.
Dåbens Datum enten i Kirken eller hjemme:
Intet noteret.
Forældrenes Navn, Stand, Håndtering og Bopæl:
Vognfabrikant Børge Benstsen af Stemmagle og hust. Juliane Frederiksen af Gyrstinge
Faddernes Navn, Stand, Håndtering og Opholdssted:
Intet noteret.
Anmærkninger:
Moderen er ? før Barnes ?.
"

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 310 point
Dato : 27-07-08 13:03

Hej med dig.
Jeg læser det som Bendtsen af Storemagle.
Og der står at moderen er Bortreist (bortrejst) før Barnets daab.
Måske er barnet så fulgt med moderen og er blevet døbt et andet sted...
Hilsen fra Jytte på Falster

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 27-07-08 13:14

Tak for svaret jyttemor.

Da han er fra Stenmagle skrev jeg det. Jeg kan nu godt se at der står Storemagle.

Mange tak for hjælpen