/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Klippe i mp3 fil.
Fra : k_m_s
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 27-07-08 11:52

Hej alle.

Kender nogen et freeware program jeg kan bruge til at klippe en lille bid af en mp3 fil ud. Jeg skal ikke bruge andet så det skal ikke være et avanceret program.

XP's egen kan kun ta wav filer.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 12:00

audacity er godt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 12:01

http://audacity.sourceforge.net/download/
der kan man stille bitrate mme og optage LPer over til Wav og MP3 mm

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-08 12:01

mp3directcut er suverent.
Kan klippe i mp3 filer uden at de skal laves om . Kan også bruges til optagelse direkte til mp3, og til indsættelse af tags. Nemt at betene. Mange downloadsteder.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-07-08 12:44

Er mp3directcut mere simpelt end audacity?

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 13:39

Her er linket til mp3direcktcut

http://mpesch3.de1.cc/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-08 13:51

Mp3directcut er simpelt at bruge, og der er god hjælpetekst. Jeg kan ikke sammenligne med audacity, da jeg ikke har prøvet den.

Hvis vil optage fra lydkort direkte til mp3 ved,hjælp af mp3directcut, skal man først downloade en koder et andet sted fra, hvis man har et gammelt system, som ikke i forvejen har en mp3 coder indbygget. Det er ikke noget problem fordi hjælpen har anvisniner på hvordan. Det handler ikke om teknik, men kun om licensrettigheder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-08 13:52

Hvis du prøver begge, så lad os høre , hvad du foretrækker, og hvorfor.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 16:27

Jeg tror det er smag og behag, jeg ved ikke hvad der er bedst.

Prøv dem af og se hvad du syntes om

mvh ben

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-07-08 20:20

Mp3directcut virker særdeles godt.

Kan man hæve lydstyrken på den klippede fil. Jeg kan se at man kan fade ind og ud men ikke om man kan hæve nienuet på filen.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 20:41

Det kan du i Audacity, Der kan man markere hvor man vil skrue om og ned under vejs.

Funktionen har jeg ikke set i MP3directcut.

Men det kan jo være en af de andre har set den.

Det kan være det er er godt at du anvendet begge programmer, til det de hver især er gode til...

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 27-07-08 21:53

Tak for svaret transor.

Super godt program. Jeg har før haft kigget lidt på audacity og jeg syntes at mp3directcut er meget lettere at bruge og mere overskueligt. At hæve lydstyrken var ctrl og pil op eller ned.
Gode manualer til programet.

Hilsen
Kim