/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mails der returneres
Fra : clou
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 26-07-08 22:28

Hej derude

Så har jeg lige et spørgsmål om, hvorfor er der nogle af de sendte mails der returneres med det samme til mig.

Jeg sidder og sender en gruppemeddelelse rundt, men den ene af dem jeg har i gruppen, hans e-mailadresse returnerer mails til mig. Jeg bruger MS Outlook. Har prøvet at være inde på min gmail konto og sende derfra, så lykkes det.

Clou

ps: jeg har spurgt vedkommende om han har blokeret mig, men det er ikke tilfældet (siger han )

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:40

Tøm postkassen, altså modtager.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-07-08 22:45

Teil > Det kan da vist ikke være derfor, når han godt kan modtage post fra min gmail. Hvis postkassen er fuld plejer man jo at få en meddelelse om det, her står der blot, at meddelelsen ikke kunne leveres, det er ret frustrerende - han har selv bedt om at komme på maillisten

Clou

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:46

er adressen korrekt i outlook ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:51

jo forresten en mailliste kan opfattes som spam hos modtager
og når ikke hans indbakke.
Det er så lidt forskelligt hvad han bruger af sikkerhed.
Jeg oplever selv at mail fra afsender havner i mappen spam papirkurv og indbakke.
Hvorfor de tilfældigtvis kommer de forskellige steder aner jeg ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-08 22:52

Teil er inde på det rigtige, mailadressen i outlook er helt sikkert forkert. Du har den rigtige mailadresse i G-mail men ikke i outlook.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:53

samme gælder kandu, alt kommer ikke i indbakke

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-07-08 23:12

Adressen er helt korrekt - den er kopieret fra hans mail til mig!

Han har helt sikkert et højt sikkerhedsniveau (han er advokat).

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-08 12:08

Problemet er nok hos ham og ikke hos dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-08 13:16

Jeg har en ulidelig familiemedlem i spanien, der misbruger sin mailsystem, ved kun at sende noget ligegyldigt pps. (Aldrig en fornuftig mail, med sin dagsberetning).
De sendes gerne til min kones mailadresse, da det er hendes fætter (håbløs).
Nu har jeg indstillet hendes postkasse, så den kun modtager mails indtil en vis størrelse, ellers bliver de afvist.
Når så señor håbløs, sender op til 3-4 pps'er dagligt, kan jeg se at jeg kun modtager dem, der overholder max størrelsen, resten returneres og jeg får en besked om at mailen er returneret..
Muligheden for at boksen er fuld, bliver ikke aktuel, da den tømmes op til et par gange om dagen.

Måske er det noget lignende du er udsat for???
Hvis du kun henter et kopi af den nye post, ja så ligger de også på postserveren og fylder op, så derfor bør du tømme postkassen hver gang, så du har plads til ny post.

Jeg har dog den undtagelse, at hvis jeg bruger den bærebare, så henter den kun et kopi, således at jeg tømmer den, når jeg bruger den stationære.
Men det må du kunne se i opsætningen på dit mailprogram, hvad det er den gør ved posten.